Még mindig javában dolgoznak a Mazda mérnökei az SCCI, vagy kereskedelmi nevén Skyactiv-X elnevezésű, kompresszoros feltöltésű, bizonyos üzemmódban kompressziógyújtással üzemelő benzinmotorján. Nagyon nehéz meghatározni azt a pontot, amikor át lehet térni a szikragyújtásról a kompressziógyújtásra – ez függ a beszívott levegő hőmérsékletétől és a levegő nedvességtartalmától is, tehát folyamatosan változik –, utóbbi üzemmód maximalizálása a kulcs az alacsony fogyasztáshoz.
Maga az erőforrás egyébként drágább lesz egy hasonló teljesítményű (a néhány újságíró által próbált prototípusokban 187 LE/193 Nm teljesítményű motort szereltek) benzineseknél, de olcsóbb a dízeleknél – nem utolsó sorban utóbbiak egyre dráguló kipufogógáz-utánkezelése miatt. Annál jobban üzemel ez az erőforrás, minél alacsonyabb az üzemanyag oktánszáma, laboratóriumban 80 oktános benzinnel is elvan.
Több áttörésre is szükség volt a Mazdának ahhoz, hogy megvalósítsa a szikragyújtásnál 14,7:1, kompressziógyújtásnál 29,4:1 levegő-üzemanyag keverékkel működő négyhengerest, a hasonló erőforrást bejelentő konkurensek nem tudtak gyakorlatban is működő erőforrást megvalósítani, a kutatás során szerzett tapasztalatokat a hagyományos, közvetlen befecskendezésű motorjaiknál hasznosították; a nehézségek miatt feladták a dolgot. 2021-ben dobják majd piacra ezt a belső égésű motort hibrid hajtással kiegészítve, egész pontosan a technológiai partner Toyota bolygóművéhez csatolják a Mazda szupertakarékosnak ígérkező négyhengeresét.