Összesen 4 autóból áll majd a Rolls-Royce Droptail-sorozat, ezek közül kettőt már tavaly nyáron megismerhettünk, a debütáló La Rose Noir után nem sokkal az Amethyst nevű drágakövekkel kirakott kabrió következett, most pedig itt az Arcadia. Ezért 25 millió fontot fizetett megrendelője – a sorozat első 2 tagja is ennyibe került –, a 11,5 milliárd Ft-os összeg rekordnak számít újautóknál; és az egészet elindító Boat Tail már egész jó ajánlat, hiszen azt rongyos 20 millió fontért értékesítették.
A görög mitológiában a földi mennyországot hívták Arcadia-nak, ahol minden tökéletes harmóniában van – ezt akarták megvalósítani a különleges roadsternél is. Az ügyfél olyan autót kért magának, amelyben minden visszafogott, nyugalmat sugároz, ahol meg lehet pihenni egy nehéz munkanapot követően. Az autógyár szakemberei az ügyfél által kedvelt tereket, Szingapúr, Vietnám és Indonézia épületei mellett a brit organikus építészetet elemezték ki, az ügyfél pedig azt kérte, hogy a végeredmény a lehető legközelebb legyen az első, még 2019-ben készített vázlatrajzokhoz, hiszen az volt a legtisztább megvalósulása az ötletnek.
Persze nagyon sokat kellett azért dolgozni, hogy erőlködés nélkül minimalista legyen a belső tér, vegyük például a Rolls-Royce történetének eddigi legbonyolultabb óráját. Az időmérő szerkezetet mintegy 2 év alatt tervezték meg, a kivitelezés ezt követően 5 hónapot vett igénybe. Az óra fém lapján 119 darab guilloché-minta látható – először 2023-ban, a Rolls-Royce márka 119. születésnapján látta az ügyfél az autóját –, kézzel polírozták a 0,1 mm vastag acélból készített órajelzéseket, amelyeket porcelán foglalatban helyeztek el, amelynek egyes részeit lézergravírozással eltávolították, így kilátszik alóla a fém.
Nyílt pórusú Santos Straight fából készítették az utastér és a karosszéria fa betéteit, a 233 fadarab elkészítése 8000 munkaórába került. A tulajdonos világszerte használni akarja majd autóját, ezért olyan speciális lakkot készítettek a szabadon lévő – a levehető tetőpanel által nem védett helyen – lévő fa fedélzethez, amelyet elég csak egyszer felvinni, nem kell újra és újra frissíteni azt. A különleges lakk kifejlesztését 18 fadarabon tesztelték 1000 órán keresztül úgy, hogy eláztatták azokat, majd hagyták, hogy azok megszáradjanak és erős UV-sugárzással együtt világították a darabokat. A fehér fényezést úgy tették izgalmassá, hogy a lakkrétegbe alumínium és üvegport kevertek, ami sejtelmes csillogást biztosít a lemezeknek, a karosszéria alsó részén levő karbon elemeket szürkére fényezték le, hogy azok ne vonják el a figyelmet a fontos részektől. Az utastérben használt 2 bőrszínt is ehhez a fényezéshez és a fabetétekhez készítették, azokat az ügyfélről nevezték el, és más autónál nem fogja azokat használni a Rolls-Royce.
Nem csak a tervezéshez vették igénybe a 3D-s számítógépes modellezést, az ügyfél virtuális valóság segítségével konzultált az alkotókkal, amikor véglegesítették az egyes részletek megjelenését – eközben a világ különböző tájainak megfelelő környezetet és napfényt is szimuláltak. Aztán az ügyfél mellett annak egész családja is beszállt a virtuális konzultációba, de végül sikerült megalkotni az itt látható, tökéletesnek ítélt megjelenést. A Rolls-Royce Droptail Arcadia már szingapúri tulajdonosánál van, az autógyár különleges estélyen adta át megrendelőjének a legújabb műalkotást.