Egy amerikai autórajongó nemrég vásárolt magának egy 1930-as Rolls-Royce kupét, és már kezdettől fogva úgy volt vele, hogy hétköznapokon is szeretné használni az autót. Ehhez azonban egy kevésbé karbantartásigényes és problémás technika kell, mint az eredeti, ezért fordult a Viper Speciality Performance műhelyhez.
A teljes körű felújítás magába foglalta a karosszéria fémig való lecsiszolását, majd a rétegrend alapoktól való felépítését, a mai anyagok felhasználásával a lehető legjobban megközelítve az eredetit. Mielőtt még az autórajongók elkezdenének tiltakozni, érdemes megjegyezni, hogy a gyári Rolls-Royce alváz a gyári technikával és a sárvédőkkel együtt még mindig megvan, pár hét munkával újra összeházasítható az eredeti felépítménnyel.
Először is egy, a Rolls-Royce kupé méreteinek megfelelő, de annál erősebb alvázat készítettek a Viper Speciality Performace-nál, amibe aztán belepakolták a 2004-es Viper motort, kicsit modernebb (elöl független) futóművet, a mai igényeknek megfelelő fékeket, és az ilyen szintű autóknál elengedhetetlen légkondicionálót, egyébként még a fűtés beépítése érdemel említést, hiszen az nincs az eredeti autóban.
Egyedül a kipufogóval kellett egy keveset küzdeni, egészen pontosan az újragyártott sárvédőkön át kellett azt elvezetni a karosszéria alatt – nagy baj nem lesz, ez a legalacsonyabb pontja az autónak, és ez is 13 centire van a talajtól. A stílusos megjelenés miatt küllős kerekeket kapott az autó, ezeket valószínűleg szétszakítaná a kocsi, ha gumit füstölne a sofőr, de hát nem a versenyzés, hanem hétköznapi használat a cél, ezért inkább a megjelenés irányába hajlott a mérleg nyelve, amikor a kompromisszumot megkötötték. Márciusban a detroiti Autorama kiállításon áll majd először a nagyközönség elé a Rolls-Royce Viper, majd a michigani utakon fog valószínűleg több ezer mérföldet lefutni.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!