Sikerült megállapodnia a Fordnak a belgiumi gyár munkásaival az üzem bezárásáról, a több hónapon át tartó, esetenként zavargásba torkolló tiltakozásokkal tarkított tárgyalások értelmében 2014 végén áll le a genki gyár.
A jelenleg a Mondeót gyártó üzemben mintegy 4000 munkásnak biztosít jelenleg megélhetést, ők fejenként átlagosan 44,6 millió forintnyi kártérítést kapnak.
A Ford idén úgy számol, mintegy 2 milliárd dolláros veszteséget termel majd Európában – és ebben még nincs benne a genki megállapodás keretében fizetendő 750 millió dollár. A Ford októberben jelentette be, hogy 18 százalékkal csökkenti európai termelési kapacitását, amely első körben három üzem megszüntetését jelenti – köztük a legnagyobb a genki gyár. Alan Mulally egyébként nem zárja ki további gyárbezárások lehetőségét Európában.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!