2020-ban érkezett a Ford Puma forró változata, az 1,5-ös turbómotorral és 6 fokozatú kézi kapcsolású váltóval szerelt ST, és most itt a folytatás a Powershift automata váltós kivitel. Ennél nem csak a 7 fokozatú duplakuplungos váltó az újdonság, de az erőforrás is, ami ugyan csak 1 literes, de annak a teljesítményét 170 lóerőre (5750/perc) húzták fel, nyomatéka 248 Nm (3000/perc) és ehhez hozzájön még a 48 voltos lágyhibrid rendszer 10 lóereje szükség – és kellően töltött akkumulátor – esetén.
Az automatikus váltóval szerelt Puma ST Powershiftnél a 0-100 km/óra gyorsulás 7,4 másodpercig tart (7 tizeddel marad el a 200 lóerős kézi váltóstól), a szabványos fogyasztás 6,3 l/100 km (ez 3-5 decivel alacsonyabb a 200 lóerős kézi váltós kivitelnél), bónuszként a városi forgalomban araszolásnál a váltó nagyban megkönnyíti a sofőr dolgát. Városon kívül meg ugyanannak a nagy teljesítményű féknek és sportosabbra hangolt felfüggesztésnek örülhet a sofőr, mint a 200 lóerős változatnál…