A Bloodhound SuperSonicCar, azaz magyarul Véreb SzuperSzónikusAutó nem ismeretlen a magyar emberek számára sem, az akkor még csak darabokban létező rakétaautó bemutatkozott a budapesti brit nagykövetségen is. Szóval már majdnem elkészült az autó, jövőre megindul majd a tesztelése is – mivel akkor még nem az 1000 mérföldes, azaz 1609 km/h-s tempó megdöntése a cél, az autó sokkal alacsonyabb függőleges vezérsíkot kap majd. A bemutatkozáskor a rekord-konfigurációt mutatták meg.

Egy Rolls-Royce EJ200-as gázturbina és egy Nammo rakéta adja majd a hajtóerőt 135 ezer lóerőnek megfelelő teljesítménnyel, ez a két erőforrás annyi üzemanyagot igényel, hogy azt egy 550 lóerő teljesítményű, kompresszoros Jaguar V8-as pumpálja majd. Három különféle fékrendszer gondoskodik majd a lassulásról, van légfék, fékezőernyő és hidraulikus fékrendszer is – utóbbival annyi a probléma, hogy a nagy terhelés miatt egyszerűen lángra kapnak, ha 400 km/h-s sebesség felett aktiválják őket. Ezek után nem csoda, hogy hét, egymástól független tűzoltórendszer van a fedélzeten…

Mivel könnyen lehet, hogy a digitális műszerek nem bírják majd az extrém terhelést, a Rolex óragyár olyan analóg műszereket is készített, amelyek segítségével a pilóta tájékozódhat a legfontosabb adatokról. Dél-Afrikában egy 19×3,2 kilométeres területet tisztítottak meg és simítottak el, 2016 elején itt tesztelik majd a Boodhound SSC tudását.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!