A kompresszoros 1,8-as négyhengeres benzinmotor helyett a jövőben turbófeltöltős 1,6-ost jelent majd a C 180 BlueEFFICIENCY, a két lóerővel alacsonyabb teljesítményért jóval takarékosabb üzemmel kárpótol az új erőforrás.
Az új, az A- és B-osztályból már ismert turbómotor teljesítménye 154 lóerő, nyomatéka 250 Nm 1250-4000 között, ami lényegében változatlan teljesítményt jelent. A szabványos fogyasztás azonban jelentősen csökken, ami, ha nem is ekkora mértékben, de a gyakorlatban is érezhető lesz majd. A lépcsős hátú karosszéria és a 6 fokozatú, kéz kapcsolású váltó esetén például 6,7 l/100 km-ről 5,8 l/100 km-re csökken a átlag, többek között az immár elektromos rásegítésű kormánynak köszönhetően. Ezzel egy időben a 3,5 literes V6-os benzines száműzik a limuzin és a kombi karosszériából, a jövőben az csak Coupé-ként lesz választható. A többi erőforrás változatlanul folytatja az új modellévben, ami már elképzelhető, hogy az utolsó lesz, hiszen a következő generáció már javában a közúti tesztelés fázisánál tart.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!