Még 2011 elején írta alá a francia PSA konszern (Peugeot-Citroën) és a BMW (BMW, Mini, Rolls-Royce) egy megállapodást, amelynek értelmében 100 millió eurós alaptőkével létrehoznak egy közös céget két telephellyel (München és Mulhouse), aminek a célja közös hibrid hajtás fejlesztése lesz.
Azonban amikor a General Motors bevásárolta magát a francia cégbe, a közös cégből semmi nem lett, ami igen érzékenyen érinti a német felet, hiszen a következő generációs Mini (és a folyamatosan érkező elsőkerékhajtású BMW-k) esetén szerette volna használni a francia partnerrel közösen kifejlesztett hibrid hajtást. Lényegében a BMW szakított a PSA konszernnel, azt is bejelentették, hogy nem újítják meg a 2015-ig érvényben lévő motor-együttműködésüket, és ezzel párhuzamosan 50 millió euró, azaz 14 milliárd forint kártérítést is kérnek a meghiúsult közös munkáért. A francia és a német cég közötti helyzet még 2009-ben romlott meg, amikor a BMW szeretett volna tulajdonrészt szerezni a PSA-ban, de a franciák – egyes források szerint kormányzati nyomásra – visszautasították az ajánlatot, és a közös munka folytatása mellett tették le voksukat. Ehhez képest a General Motorsnak meg viszonylag gyorsan tulajdonrészt adtak a gyárban 2012 elején, amikor még rosszabbra fordult a helyzet.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!