Megállapodásra jutott a Toyota az ellene gyűjtőpereket indító felekkel, amelynek értelmében a japán autógyártó összesen 1,4 milliárd dollárnyi kártérítés fizet az ügyfeleknek a pár évvel ezelőtti óriási visszahívások miatt.
A padlószőnyeg miatti visszahívásban érintett 3,25 millió autóba térítésmentesen olyan megoldást szerelnek be, amely fékezéskor automatikusan visszaveszi a motorteljesítményt (alapjáratra állítja a pillangószelepet), ezenkívül létrehoznak egy 250 millió dolláros alapot, amelyből azokat az ügyfeleket kártalanítják egyedi megállapodások alapján, akik már eladták autóikat – nekik a piaci érték és a valós érték közötti különbséget fizetik vissza. A visszahívásokban érintett 16 millió autó esetén az érintett alkatrészek-alkatrész csoportoknál 10 évre meghosszabbítják önként jótállást. Végül, de nem utolsó sorban autók biztonságával foglalkozó független kutatóintézeteknek 30 millió dollárt adnak, a gépjármű-biztonság tanulmányozása és az autóvezetők oktatásának támogatására.
Mivel van néhány változó ebben a kártérítési csomagban, elemzők szerint 1,1-1,4 milliárd dollár lesz a Toyota tényleges kiadása az eddigieken felül a visszahívások miatt. Mivel a pénzpiaci szereplők ennél sokkal nagyobb kiadással számoltak, a sajtóközlemény után 2,6 százalékkal emelkedett a Toyota részvényeinek árfolyama.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért