Mivel a padlólemez-társ Jazz már korábban az e:HEV öntöltő hibrid hajtásra váltott, nem okoz meglepetést a bejelentés, miszerint a HR-V szabadidő-autó új generációja is ilyet kap Európában – de van néhány eltérés. A szabadidő-autóban 1,5 literes lökettérfogatú a benzinmotor és erősebb a villanymotor is, egészen pontosan 131 lóerő és 253 Nm áll a vezető rendelkezésére, a 0-100 km/óra gyorsulás 10,6 másodpercig tart, a szabványos átlagfogyasztás 5,4 l/100 km. Az e:HEV hajtás lényege, hogy alapvetően csak generátorként működik a belső égésű motor, azonban nagy tempónál az közvetlenül is képes mozgatni a kerekeket.
A HR-V esetén a Jazz-hez képest 48-ról 60-ra növelték a lítium-ion akkumulátor celláinak számát, ezért lett erősebb az elektromos rész, illetve rövidebb lett az áttétel, amelyen keresztül a villanymotor hajt. A sofőr három üzemmód közül választhat, a kormány mögötti kapcsolókkal szabályozhatja a fékenergia-visszatermelés mértékét (motorfék-hatás). A Honda HR-V e:HEV még az idén a kereskedésekben lesz.