2001-ben néhány Mercedes alkalmazott a gyár egy raktárépületében furcsa autóalkatrészekre talált, amelyekről csak egy nyomozás után sikerült kideríteni, hogy az 1938-ban készített Mercedes 540K Streamliner versenyautóhoz tartoznak. Ezt a gépet kifejezetten azért építették, hogy a Berlin-Róma autóversenyen induljon, azonban erre a második világháború miatt már nem került sor.
Aztán nyoma veszett az autónak, amelynek alkatrészeit 15 évvel ezelőtt megtalálták, és ezek után hamar megszületett a döntés az 540K Streamliner újjáépítéséről. A korabeli műszaki megoldások, anyagok és eljárások alkalmazásánál nagyobb gondot jelentett a dokumentáció teljes hiánya, a gyár fényképarchívumában megtalált fényképek alapján tudtak csak dolgozni a szakemberek, ezért is volt olyan hosszadalmas a munka, amelynek eredményét még 2014 augusztusában prezentálták.
A normál 540K típus alvázára könnyű és áramvonalas alumínium karosszériát készítettek, amelyet a gyár szélcsatornájában csiszoltak a lehető legkisebb légellenállásúra. Az 5,4 literes, soros nyolchengeres kompresszoros erőforrás teljesítménye 180 lóerő, és noha 1938-ban nem sikerült élesben kipróbálni az autó tudását, az újjáépítést követően rögtön a gyári tesztpályára vitték az autót, hogy megvizsgálják, mennyi a végsebessége a Mercedes 540K Streamlinernek. Minderről az alábbi, az újjáépítést is magába foglaló 45 perces dokumentumfilmből tájékozódhatnak, de az autó weboldalán is érdekes dolgokat találhatnak.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!