1895. március 12-én szállította le az akkoriban – ló és gőz mellett – alternatív hajtásúnak számító, benzinmotorral szerelt autóbuszát a Benz&Cie. cég, a korabeli legnagyobb személyautó, a Benz Landauer alapján valósították meg a nyolc utas szállítására képes járművet. A hátra beszerelt egyhengeres motor 2,9 literes lökettérfogatú, a teljesítménye 5 lóerő.
A Netphener Omnibus-Gesellschaft nevű vállalat 1894. december 19-én adta le a megrendelést a járműre, amelyet a következő tavasszal vett át, és március 29-én állította üzembe, Siegen, Netphen és Deuz között szállított utasokat. Ekkor rögtön rendeltek egy második példányt is, amelyet június 26-án vettek át. Nem volt nagyon sikeres a vállalkozás, hiszen rögtön az első télen le kellett állítani a benzinmotoros autóbuszokat, mert azok nem voltak képesek megbízhatóan működni a télies időjárás és útviszonyok között.