A General Motors globális cég, ezért nem engedheti meg magának, hogy ne legyen jelen Európában – nagyjából ezzel indokolták a cég vezetői, miért is fektetnek 4 milliárd eurót, azaz 1187 milliárd forintot 2016-ig bezáróan az Opel/Vauxhall márkákba.
Ebből a pénzből elsősorban a termékfejlesztést kívánják támogatni, 2016-ig bezárólag 23 új vagy felfrissített autót dobnak piacra és 13 teljesen új erőforrást is bemutatnak – és benne foglaltatik a gyártóegységek modernizálása is, például a szentgotthárdi fejlesztés. Magyarországon két hónappal a bejelentést követően meg is kezdték a szentgotthárdi Opel motorgyár bővítését, az új, 1600 négyzetméteres csarnokra azért van szükség, mert az előrejelzések szerint nagy lesz majd a kereslet az 1,4 literesnél kisebb lökettérfogatú új generációs Ecotec motorokra.
Az Opel évi 500 millió euróval akarja csökkenteni kiadásait, ezen felül 300 millió euróval megvágják a költéseket is. A cégvezetés reményei szerint idén csökken a veszteség – tavaly 1,8 milliárd dollár volt az Opel/Vauxhall vesztesége -, de az évtized közepe előtt nem lesz újra nyereséges az európai részleg, ami 2000 óta már 18 milliárd dollár veszteséget termelt. Általános vélekedés szerint legalább 80-85 százalékos kihasználtsággal kell működnie egy autógyárnak ahhoz, hogy gazdaságos legyen, az Opel gyárai 3 műszakos munkarend mellett 70 százalék körül teljesítenek, 2 műszakos munkarendben 100 százalék a kihasználtságuk.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!