Európában csak egyféle kivitelben lesz megvásárolható a Toyota GR Yaris nevű háromajtós kisautó, 272 lóerős 1,6-os turbómotorral, összkerékhajtással és hatfokozatú kézi kapcsolású váltóval. Japánban ezzel szemben három kivitelben készül majd a GR Yaris, az alapváltozat RS névre hallgat, és ez nélkülözi az 1,6-os turbómotort és az összkerékhajtást.
Ennek a motorházteteje alatt az 1,5-ös, 120 lóerős háromhengeres szívómotor dolgozik, amihez fokozatmentes automatikus váltó csatlakozik és az első kerekeket hajtja. Az ötajtós kivitelhez képest szoftverrel igyekeznek felgyorsítani ezt a kivitelt, azaz alacsonyabb áttételről indul a háromajtós, és tíz fokozatot programoztak neki. A GR Yaris RS saját tömege mindössze 1130 kg.
A GR Yaris két másik változata már a 272 lóerős/370 Nm-es turbómotort, az összkerékhajtást és a hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót kapja, ezek között csak felszereltségbeli eltérés van. Amíg az RZ csúcsmodell megegyezik az európai kivitellel, az RC nevű köztes modellt szánják a versenyautó-építőknek, hiszen abból szó szerint minden kényelmi extrafelszerelést kihagynak, és csak 17 colos felniket kap – ezektől úgyis megszabadulnak az átépítés során. Az RC 1250 kg tömegű, ezzel 30 kg-mal könnyebb az RZ-nél.
Eddig egyébként Európa- és Japán-szerte már hatezer megrendelést gyűjtött a Toyota a GR Yarisra, és ne feledjük, hogy eddig csak a turbómotoros változat volt ismert, a szívómotoros alapkivitel – ami csak Japánban lesz elérhető – olcsóbb árával fog hódítani.