Lionel Martin a Bath Road Club tagja volt, amikor 1909-ben egy büntetés meg nem fizetése miatt 2 évre eltiltották az autóvezetéstől, és mivel a fellebbezését elutasították, kerékpározni kezdett – versenyszerűen. Eközben ismerkedett meg Robert Bamford-dal, akivel 1912-ben közösen autókat kezdett forgalmazni, és 1913. január 15-én alapították meg közös vállalkozásukat, a Bamford & Martin Ltd. célja egy új autó kifejlesztése volt. Az első prototípust 1915 márciusában helyezték forgalomba, de a világháború kitörése miatt a sorozatgyártást el kellett halasztani; a cég egészen 1922-ig autók forgalmazásával és szervizelésével tartotta fenn magát. Bamford 1920-ban hagyta ott a céget, amikor Zborowski báró pénzügyi támogatásával sikerült újraindítani az autógyártás projektet, 1922-24 között körülbelül 55 darab autót készítettek – köztük Brooklands-ben sebességi rekordokat futó példányokat –, mielőtt 1924-ben először csődbe ment a cég, Lionel Martin a következő pénzügyi nehézség idején, 1925-ben hagyta ott a céget, amelyet ezt követően nevezték át Aston Martin Motors-nak. Még két tulajdonosváltás történt, mielőtt David Brown 75 évvel ezelőtt, 1947-ben 20 500 fontért megvette a céget, és felvirágoztatta a céget.
A Bamford & Martin Ltd. alapításának 110 évét és a DB-vérvonal 75 évét méltó módon ünnepli majd az Aston Martin világszerte különféle rendezvényeken, és később még egy szigorúan limitált darabszámban készülő ünnepi autót is bemutatnak majd.