A sajtóanyag szerint kifejezetten a kínai piac számára fejlesztette ki a Ford az Evos nevű szabadidő-limuzint, amellyel kapcsolatban nincs szó európai- vagy észak-amerikai forgalmazásról, de érdemes megemlíteni, hogy globális piacon szerzett tapasztalatokat is felhasználtak hozzá, és már évek óta futnak hasonló arányokkal rendelkező prototípusok mindkét kontinensen. A Mondeo ugyan közvetlen utód nélkül búcsúzik az európai piacról 2022 tavaszán, de van hely a kínálatban egy modellnek a Kuga és az Explorer között egy új szabadidő-autónak…
A Changan-Ford által gyártandó Evos különlegessége a műszerfal, ahol minden eddiginél nagyobb, pontosan 1,1 méteres képátlójú képernyőt helyeznek el, a közös burkolat alá egy 12,3 colos képátlójú műszeregységet és egy 4K felbontású 27 colos képátlójú érintőképernyőt helyeznek, utóbbi középen és az utasülés előtt helyezkedik el. A digitális segédet a Baidu nevű kínai szoftveróriás fejlesztette, online frissítéssel tartható karban a rendszer.
Kínában a második félévben indul a Ford Evos sorozatgyártása, és még az idén a kereskedésekben lesznek az első példányok, a fényképeken a piaci bevezetés kapcsán választható 1st Edition limitált széria látható. Noha fél éven belül megindul a forgalmazás, a műszaki tartalomról még semmit nem árultak el, de valószínűleg az Equatorban is szerephez jutó 2,0 literes turbómotor kerül a szabadidő-limuzin motorterébe is, és valamiféle plug-in hajtást is kínálnak majd.