Az egész azzal kezdődött, hogy a Rimac Automobili alapítója saját versenyautóját elektromos hajtásúvá építette át. Azonban a nagyszériás alkatrészek használata nem vezetett valami nagy eredményre, az autó tömege nagyon megnőtt, megbízhatatlan lett és lassú, azaz versenyképtelen. Ez nem hagyta nyugodni a fiatalembert, és néhány ismerőssel közösen elhatározták, hogy építenek egy rendes, elektromos szuperautót.
A folyamat eredménye a Frankfurtban bemutatott Rimac Concept One névre hallgató alkotás, ami meglepően összeszedett autó ahhoz képest, hogy egy 20 fős baráti társaság dobta össze Zágráb közelében. A forma állja a versenyt a vetélytársakkal, ráadásul egy kis nemzeti kötődést is vittek bele: az oldalfalon nyakkendőt formáz a karbon betét. Aminek egyébként gyakorlati haszna is van, egy apró légbeömlőn kívül még itt található (mindkét oldalon) az elektromos töltő csatlakozás.
A kilincset hiába tetszenek keresni, a horvát szuperautó már túllépett az ilyen kőkorszaki megoldásokon. Az ajtó mögötti kis ablakhoz tartva a kezet felpattan az ajtó – a kijutásra még mindig mechanikus kilincs szolgál. Ahogy azt korábban említettük, az egész projekt ötletét az adta, hogy Mate Rimac nem volt elégedett a kereskedelmi forgalomban kapható elektromotorokkal és akkumulátorokkal. A saját készítésű rendszerek adják az autó lényegét.
Mind a négy kerékhez jutott egy-egy 272 lóerő teljesítményű elektromotor, tehát a rendszerteljesítmény 1088 lóerő, a maximális nyomaték 3800 Nm. Ráadásul az autó vezérlőegysége minden egyes motor működésébe másodpercenként 1000-szer tud beavatkozni – egészen elképesztő kanyarodást ígérnek a fejlesztők, hiszen aktívan tudja vezérelni a „differenciálzárat” a rendszer fordulás közben. A saját fejlesztésű akkumulátor ideális körülmények között – nem tapossuk púposra a padlólemezt a gázpedál alatt – 600 km-es hatótávolságot eredményez, azaz egész használhatónak ígérkezik a gépezet. Kérdés, mikor lesz belőle sorozatgyártású autó?
Nagy felbontású képeket az Autó-Motor Facebook oldalán találnak.