Bemutatásakor a legerősebb, V8-as motorral szerelt sorozatgyártású autó volt a Dodge Challenger SRT Demon a maga 851 lóerejével, ezt múlja felül a 15 évvel ezelőtt piacra dobott kupét a nyáron búcsúztató limitált széria, amelynél a 6,2 literes kompresszoros V8-as teljesítményét 913 LE/1097 Nm-re növelték – és akkor ott van még az E85 használatának a lehetősége, amivel 1039 LE (6500/perc) és 1280 Nm (4200/perc) a teljesítmény!
Ennek elérése érdekében teljesen kicserélik az erőforrást, egyedül a vezérműtengelyek maradnak változatlanok, minden más alkatrész új vagy módosított, a befecskendezőszelepek például 620 l/óra szállítási teljesítményűek, 105 mm átmérőjű a pillangószelep-csatorna, a hengerfejeket extra acél-merevítők szorítják a blokkra, a csapágyakat és hajtókarokat nagyobb teherbírásúra cserélik. A maximális gyorsulás elérése érdekében lehetőség van arra, hogy az utastér légkondicionálója a motornak (intercooler) szállítson hideg levegőt. A hajtásláncot is meg kellett erősíteni, a hátsó tengely házát új öntési eljárással készítik, hogy az mentes legyen az esetleges – a stabilitást csökkentő – légzárványoktól, nagyobb átmérőjűek a féltengely-csuklók.
Kifejezetten a Dodge Challenger SRT Demon 170-eshez fejlesztette ki a Mickey Thompson cég a 315/50 R17 méretű gyorsulásra optimalizált abroncsot, amelynek a puha oldalfala engedi az abroncs gyűrődését, ami jobb tapadást eredményez – a 0-96 km/óra gyorsulás mindössze 1,66 másodpercig tart, a negyedmérföldes távon 8,91 másodperc alatt 243,28 km/órás végsebességgel száguld végig az autó. Világrekord érték a 2,004 g-s gyorsulás, amivel még a villanymotoros szuperautókat is maga mögé utasítja a Dodge végső HEMI-motoros autója. Ebből 3300 példányt készítenek (3000 az USA-nak, 300 Kanadának), az ár 96 666 dollár – de várhatóan a márkakereskedők extra felárat kérnek majd az autóért. A vevőnek egyébként alá kell írnia, hogy tisztában van azzal, hogy egy gyorsulási versenyekre optimalizált autót vásárolt, és 1 napos vezetéstechnikai oktatást is kapnak a csomagban.