Brit és német informatikai biztonsági szakértők vették észre azt a hibát, amelynek kihasználásával az utóbbi két évtizedben gyártott mintegy 100 millió autó sebezhető, azaz nyitható. A Birminghami Egyetemen dolgozó Flavio Garcia és Pierre Pavlidés a bochumi Timo Kasper és David Oswald segítségével derítette fel a problémát, amelynek publikálását két évvel ezelőtt a Volkswagen konszern perrel hátráltatta. Egy évvel ezelőtt publikálták a kutatók a hibát, az idei Usenix informatikai biztonsági konferencián arról számoltak be, hogy a Volkswagen (és az érintett többi gyártó) semmit nem tett a biztonsági rés befoltozására. A törés legnagyobb számban a Volkswagen konszern elmúlt húsz évben gyártott autóit érinti, de rajta kívül is bőven vannak érintett autógyártók, akik szintén ezt a rendszert használták: Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Ford, Mitsubishi, Peugeot, Opel, Renault, Citroën. A legújabb kulcsnélküli bejutást és motorindítást használó rendszereket nem (ezzel a módszerrel) lehet feltörni.
Az jelenti a problémát, hogy alig néhány alap kódot használnak a távirányítók, azaz hiába az ugrókód, ha meghatározott számú alap kódból indulnak ki, az algoritmus ismeretében reprodukálni lehet, hogy éppen hol tart az ugrókód, amelyet aztán meg lehet tanítani egy nyerskulcsnak. A tulajdonos annyit érzékel a kulcs digitális jelének lemásolásából, hogy az nem elsőre, csak másodikra nyitja az autót. A megfelelő rádiójel-vevő készülék mintegy 11 ezer Ft-os költséggel építhető meg, e mellé még egy számítógép kell, és máris végrehajtható az autó nyitása. A Volkswagen megpróbálja bagatellizálni az ügyet, mondván a biztonsági szakértők módszere csak demonstráció volt, ezt némileg cáfolja a német rendőrség nyilatkozata, amely szerint már folynak eljárások olyan emberek ellen, akik ilyen módszerrel nyitottak ki autókat.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!