Januárban mutatják meg az első, teljesen működőképes Zarooq Sand Racer prototípust a nagyközönségnek, már csak néhány beszállítóra várnak, egyébként kész a váz, az elektromos rendszer és a hajtáslánc is, már készítik a műanyag karosszériaelemek öntőformáit, így várhatóan még decemberben befejezik az építést.
Noha rendszámos, tehát a közúti közlekedés feltételeinek megfelelő konstrukcióról van szó, az utastér spártai lesz, a külsőhöz hasonlóan egyszerű karbon lesz a műszerfal, hangszigetelésről nincs szó. Három kényelmi extráról esik szó, a párnázott üléseket, a feláras érintőképernyős navigációt és az extra teljesítményű légkondicionálót említik, utóbbit szériában adják a sivatagi száguldásra kitalált homokfutóhoz.
Tereprali-felfüggesztésnek és 400 (szívó) vagy 500 lóerős (biturbó) V6-os motornak örülhetnek a tulajdonosok, no meg hatfokozatú automatikusnak és csak hátsókerékhajtásnak – a pedálok nyomásán és a kormány tekerésén kívül nem nagyon lesz más dolga a sofőrnek. Mindössze 4,2 méteres a hossz, de 208 centi a szélesség, az 1 tonnás saját tömeg 60/40 arányban oszlik meg az első/hátsó tengely között. A menetteljesítményekről annyit mondanak, a végsebesség legalább 200 km/h, a gyorsulás meg sokkal jobban függ a talajtól, mint az autó teljesítményétől…
A tervek szerint 2016 októberében adják majd át azt a 100 hektáros sivatagi telken felépítésre kerülő versenypályát, ahol a Zarooq Sand Racer tulajdonosok szabadon száguldozhatnak majd, és még bajnokságot is szerveznek nekik. A pálya vonalvezetése egyébként Dubai város nevének arab írásmódját másolja, és a rengeteg homok mellett lesz benne sok ugrató is.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!