Ugo Sivocci az Alfa Romeo gyári pilótájaként versenyzett, és nagyon babonás volt. Amikor az 1923-as Targa Florio versenyen a 13-as rajtszámot sorsolták neki, úgy gondolta, hogy szüksége lesz valami ellenszerre, ezért a szerencsehozó négylevelű lóherét – olaszul Quadrifoglio Verde – festett autójára –, ami bevált, hiszen megnyerte a futamot. Ezt követően az Alfa Romeo gyári versenyautókat díszítette a négylevelű lóhere, ami jól jött 1929-ben is, amikor ez alapján lehetett megkülönböztetni a gyári versenyautókat a Scuderia Ferrari által indított Alfa Romeóktól.
Utcai autón először 1963-ban jelent meg a Quadrifoglio Verde, a homologizációs célra épített Giulia TI Super-en, ezt követően a nagy teljesítményű Alfa Romeo modellek sajátja lett az embléma, csak a 80-as években kezdték el a típusjelölésben is megjeleníteni. A nagy teljesítményű és gazdagon felszerelt modellek még az Oro, azaz arany utótagot is megkapták, lásd 33 Quadrifoglio Oro vagy 164 Quadrifoglio Oro. Idővel aztán a technikai stáb is elkezdte favorizálni a Q betűt, így lett Q4 a jelzése az összkerékhajtásnak, Q2 a részlegesen önzáró differenciálműnek – ez utóbbiaknak köszönhetően aztán szép kis summát kaptak az Auditól, hogy ők használhassák azokat típusjelzésnek…
Az Autodelta istállót a korábban az Alfa Romeónál és a Ferrarinál versenymérnökként dolgozó Carlo Chiti alapította Ludovico Chizzolával közösen 1963. március 5-én. Az volt a műhely feladata, hogy az Alfeo Romeóval közösen kifejlesszék a Giulia TZ-t, amely a Giulia műszaki elemeit használta, de nem önhordó karosszériája, hanem egyedi acélcsőből szerkesztett térváza volt – utóbbi, mármint a Tubolare Zagato volt a névadó is. Annyira elégedett volt a gyár az Autodelta munkájával, hogy 1965-ben felvásárolta azt, és a gyári versenyistállóvá tette a Feletto Umberto-ból Settimo Milanese-be átköltöztetett csapatot.
Sikeresek lettek az itt készült versenyautók, kezdve az 1965-ös Giulia Sprint GTA 5 túraautó EB-címétől a Tipo 33-assal szerzett győzelmekig, 1975-ben a 3,0 literes V12-essel szerelt Tipo 33 TT 12 az évad 9 futamából 7-et megnyerve szerezte meg a sportkocsi világbajnoki címet az Alfa Romeo számára – akkoriban ez volt a motorsport csúcskategóriája, amibe például a LeMans-i 24 órás is beletartozott. Az 1982-es szezon végén az Alfa Romeo kivonult a Grand Prix sportból, Carlo Chiti 1984-ben mondott le az Autodelta vezetéséről, amelyet ezt követően feloszlattak. A nevet aztán egy 1987-ben Jano Djelalian mérnök által Alfa Romeo tuningra szakosodott műhely vette fel, ennek azonban semmi köze a korábbi gyári csapathoz.