Amikor arról volt szó, hogy márkajelzést kellett találni a Mercedes-Benz autóknak, Gottlieb Daimler fiai édesapjuk ahhoz a szokásához nyúltak vissza, hogy az általa feladott képeslapokon a házuk helyét háromágú csillaggal jelezte a Daimler Motoren Gesellschaft alapítója. 1909. június 24-én védték le ezt a márkajelzést, amely arra utalt, hogy „földön, vízen és levegőben” haladó motorizált járművek számára készítenek erőforrásokat. Ezzel párhuzamosan az akkor még a DMG vetélytársának számító Benz & Cie 1909. augusztus 6-én levédte a babérlevél-koszorúban elhelyezett BENZ feliratot, mint márkajelzést – a versenygyőzelmekre utaltak a kerettel.
Az évek során a DMG folyamatosan fejlesztette a Mercedes márkájú autók jelzését, 1921. november 5-én védte le azt a formát, amit mind a mai napig használ, a külső gyűrű gyakorlati szempontból volt hasznos, hiszen eleinte még hűtősapkaként használták azt; 1923-ban fogadta el ezt a védjegyet a hivatal. Aztán amikor a DMG és a Benz&Cie 1924-ben egyesült, eleinte még egymás mellett használták a két márkajelzést, amelyet aztán 1925. február 18-án „egyesítettek”, ekkor védték le a babérkoszorúba zárt háromágú csillagot és a Mercedes-Benz márkanevet. Aztán az évek során visszatértek az egyszerű gyűrűhöz. A Daimler Motoren Gesellschaft 1921-ben egyébként négyágú csillag márkajelzést is levédett, de azt csak 1989-ben használták a Deutsche Aerospace Aktiengesellschaft – később DaimlerChrysler Aerospace – számára.