Egy évszázaddal ezelőtt nem volt olyan könnyű dolga a London és Edinburgh között kiírt versenyen való résztvevőknek, mint ma, hiszen az úthálózat se hasonlított a maira. Az akkori győztes a Rolls-Royce gyár által Experimental Speed Car, azaz kísérleti gyorskocsiként megépített, 1701-es alvázszámú Ghost volt, ami 31,5 km/órás átlagsebességet ért el, az átlagfogyasztása pedig 9,8 l/100 km lett; a kiírásnak megfelelően a legmagasabb fokozatba rögzítve volt végig a váltó.
Az autóval aztán gyorsasági teszteket is végeztek, fél mérföldes (802 m) távon 125,8 km/órás tempót ért el, a Brooklands pályán pedig első Rolls-Royce-ként lépte át a 100 mérföld/óra, azaz 161 km/órás sebességet.
Most a világháború előtti Rolls-Royce-okra specializálódott 20-Ghost Club tagjainak segítségével újra végrehajtották az Anglia és Skócia fővárosa közötti túrát, a sort az időközben az R-1075 rendszámot viselő eredeti Ghost vezette – ezúttal is a legmagasabb fokozatban rögzítették a váltót –, és még kilenc kortárs Rolls-Royce követte, és a gyár is biztosított egy modern Ghost-ot kísérőautóként.
Szeptember 5-én, reggel 6 órakor indult a konvoj az eredeti versenyt kiíró Royal Automobile Club székháza elől, és a régi Great North Road útvonalához legközelebb haladó aszfaltozott utakon haladtak az autók. Az érkezőket a Edinburghi Rolls-Royce kereskedésben fogadással várták szeptember 6-án.