2018. június 18-án indult a Nio ES8-as szabadidő-autó forgalmazása, ezen a napon indult a márka akkumulátor-csere szolgáltatása. 4 évvel később már 997 ilyen állomással rendelkezik a cég, amelyek közül a Shanghai Hongqiao VEG Creative Park-ban található állomáson, július 4-én hely idő szerint 20:39-kor került sor a 10 milliomodik akkumulátor-cserére egy ES8-asnál. Az első 1 millió akkumulátorcsere eléréséhez kb. 28 hónapra volt szükség, aztán a következő 8 millió akkumulátor-cserét kb. 19 hónap alatt végezték el, és a végső 1 millióhoz alig 1 hónapra volt szükség – az utakon futó autók számának bővülése is segít a folyamatos növekedés elérésében.
A Nio Magyarországon építi fel az európai töltőberendezés és akkumulátor-csere állomás alkatrészeket gyártó üzemét. A kínai gyártó saját villámtöltő 180 kW-os maximális teljesítménnyel dolgoznak, és már kezdettől fogva nyitott más autómárkák számára is a Nio Power Charge állomások használata. A Nio Power Swap robotizált akkumulátor-csere állomások csak a Nio járműveit tudják kiszolgálni, az aktuális második generációs állomásokon 14 akkumulátor-tárolható tölthető egyszerre, és napi legfeljebb 312 cserét képes végrehajtani.
Újabban felértékelődött az akkumulátor-csere lehetősége, hiszen a robbanásszerűen emelkedő nyersanyagárak miatt a gyártók nem szívesen mondanak le az akkumulátorokról, a Ford és a VW Észak-Amerikában például csak lízingkonstrukcióban értékesít villanyautókat, és kizárja, hogy az ügyfél annak lejárta után megvegye a járművet és így átmenjen a tulajdonába az akkumulátor. A cserélhető akkumulátorokkal ráadásul olyan konstrukciót tudnak kínálni az autógyártók, hogy az ügyfél a viszonylag olcsó járművet veszi csak meg, az akkumulátorért havidíjat fizet, arról nem is beszélve, hogy ennél a rendszernél az ügyfélnek nem kell félnie a csökkenő kapacitástól sem, illetve egy esetleges technológiai váltás – szilárdtest-akkumulátorok megjelenése – is végrehajtható anélkül, hogy autót kellene cserélni.