Minden idők legnagyobb költségvetésű Bond-mozija lesz a hamarosan bemutatkozó Spectre, amelynek készítésére összesen 270 millió eurót, azaz 84,8 milliárd Ft-ot költöttek – ehhez képest az autókra fordított 32 millió euró, azaz 10 milliárd Ft már nem is olyan nagy összeg. Persze ebben az is benne van, hogy rengeteg egyedi gyártású autót pusztítottak el a forgatás során, és az ilyenek ára sokszorosa a boltban megvásárolható kocsiknak.
Gary Powell, a kaszkadőrjelentek főszervezője például azzal dicsekedett, hogy a római forgatás során többmillió fontot szórtak el, miközben az autók 180 km/h-s sebességgel száguldottak a szűk utcákon – mindebből a filmben 4 másodperc lesz látható. Persze ehhez hozzájön az is, hogy esetenként egyszerre 1000 ember dolgozott a forgatáson, ami óránként 1,4 millió eurós kiadást jelent; a rossz időjárás miatt többször is el kellett halasztani a forgatást.
Az Aston Martin már elég korán elbüszkélkedett vele, hogy a legújabb James Bond mozi kedvéért 10 darab DB10-es elnevezésű egyedi kupét épített, amelyek közül aztán 7-et teljes elpusztítottak a forgatás során. de a Jaguar se akart kimaradni az új filmből, igaz, nekik a gonosz oldal jutott.
Megszámlálhatatlan mennyiségű Land Rovert használtak fel a forgatáshoz, de a főgonosznak is készítettek egy stílusos autót, a C-X75 elnevezésű tanulmányt találták megfelelőnek. Azonban a négyhengeres benzinmotor-villanymotor hibrid hajtás és a karbon karosszéria már nem nyerte meg a filmkészítők tetszését, a Formula-1-es versenyistállóhoz köthető Williams Advanced Engineering elnevezésű cég építette meg az öt darab, forgatáshoz használt filmautót.
Egyszerű acél csővázból indultak ki, amire üvegszálas műanyagból készített karosszériát húztak, a hajtásról pedig a Jaguar V8-as motorja gondoskodik, aminek a teljesítményét 575 lóerőre növelték. Négy autó nem kapott belső teret, azoknál csak ülés, pedálok és váltókar van, hogy a kaszkadőrsofőr azért tudja irányítani az autót, egyedül az a kocsi kapott igazinak látszó belsőt, amelynél az ilyen felvételeket rögzítették; ennek meg a tetejére helyeztek el ülést, ahol egy operatőr foglal helyet.
A Williams megbízása úgy szólt, hogy Jaguar C-X75 megjelenésű autót építsen, az első példányt a nulláról indulva 10 hét alatt készítették el, és hat héttel később már mind az ötöt átadták a megrendelőnek.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!