A japán márka mindig is élen járt a környezetbarát járművek fejlesztésében és nagy szerepet játszott abban, hogy az elektromos autózás egyre népszerűbb legyen. A villanyautókban tapasztalt, szinte teljesen hangtalan suhanást és dinamikát könnyű megszeretni és megszokni. Vannak viszont olyan helyzetek és körülmények, amikor a töltés a felhasználónak problémát jelent – a Nissan erre kínál megoldást az e-POWER hajtáslánccal. A Japánban már évek óta kapható és roppant sikeres rendszer most Európában is a kuncsaftok rendelkezésére áll, méghozzá a vadonatúj, 3. generációs Qashqaiban és a hétüléses kivitelben is elérhető X-Trail-ben.
Az e-POWER rendszer lényegében egy elektromos hajtást takar, amelynél a kerekeket villanymotor hozza mozgásba, miközben egy benzinmotor azért felel, hogy áramot termeljen a hajtáshoz. A rendszer gyakorlatilag teljesen kompromisszummentes, az e-POWER modellek hatótávolsága az elektromos hajtás ellenére semmivel sem kevesebb, mint egy hagyományos, belső égésű motorral ellátott modell esetén. Sőt, a Nissan mérései szerint városi használatban az új hajtáslánc 40%-kal alacsonyabb fogyasztással büszkélkedhet, mint a lágy-hibrid változatok. Mivel a rendszer egy kompakt méretű akkumulátort használ, az e-POWER verziók tömege is visszafogott, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Qashqai esetében a városi fogyasztás mindössze 5,1 l/100 km, míg a károsanyag-kibocsátás alig haladja meg a 100 gramm/kilométeres értéket. Annak érdekében, hogy a csendes haladásba ne rondítson bele a benzinmotor, az 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinmotort aktív zajkioltással látták el, illetve többrétegű hangszigetelést alkalmaznak. Az eredmény valóban figyelemreméltó, még intenzív gyorsításkor is alig hallani a benzinmotor hangját. A másik, ami kiemelkedő, hogy a dinamika és a gyors reakciók a villanyautókat idézik, álló helyzetből és nagyobb tempóról egyaránt az erőlködés legkisebb jele nélkül gyorsítanak az e-POWER modellek. Nem is csoda, hiszen a Qashqai esetében a 190 lóerős villanymotor 7,9 másodperces 0-100 km/órás sprintidőt tesz lehetővé.
A testesebb X-Trail-nek sincs szégyenkezni valója, hiszen ennél a típusnál 204 lóerőt produkál a villanymotor. Akinek viszont nem lenne mindez elég, az választhatja, a kétmotoros e-4ORCE összkerékhajtást is, amelynél 213 lóerőt oszthat be a sofőr. A nagyobb teljesítmény és a jobb tapadás miatt ez a verzió 7,0 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/órás tempót, miközben a városi fogyasztás mindössze 6,2 l/100 km. Ha már szóba került, hogy a gyorsulás hasonló, mint a villanyautóknál, más szempontból is felfedezhető párhuzam. Gombnyomásra egypedálos vezetés is beállítható (e-Pedal Step), ilyenkor a fokozott a fékenergia-visszatermelés jóvoltából a pedál elengedésével majdnem állóra is tudjuk fékezni az autót. Vagyis az e-POWER hajtás sikeresen ötvözi a belső égésű motorral ellátott járművek és villanyautók előnyeit, aminek végső soron a felhasználók az igazi nyertesei!