Tomasek György Passat kombija még a Volkswagen illetékesei számára is igazi mintapéldány lehetne, feltéve, hogy nem holmi „kiszidolozott” modellel, hanem egy valóban használatban lévő típussal szeretnének büszkélkedni.
Ez a masina bizony megszolgálta az árát, talán már többszörösen is, ráadásul nagygenerál nélkül letaposott 328 975 kilométert!
„Kicseréltem ezt-azt, de jól bírja”
Nem véletlenül szerepel cikkünkben a 60 esztendős érdi „ezermester” autója, hiszen itt és most éppen a kivételes strapabírásról és a Passat Variant sokszínűségéről szerettünk volna anyagot közölni. Kontrasztba állítva a típus legújabb inkarnációjával (lásd az előző oldalpáron), a mai modern autókhoz szokott szemeknek és az elkényeztetett komfortérzetnek is komoly edzés ez a kocsi, amelynek minden porcikája a rideg valóságot tükrözi.
Gyuri bá” 1973. március 21. óta vezet, dolgozott hivatásos sofőrként, több százezer kilométer van a kontóján. Volt „Nagypolszkija” és Zsigulija is, úgyhogy tudja, mitől döglik a légy – ezt a Passatot 2005-ben vásárolta.
„Eddig a dugattyúk újragyűrűzése volt a motort érintő legmélyebb beavatkozás, még porlasztócsúcsot sem kellett cserélni!” – mondja büszkén a remek műszaki érzékű szaki, majd miután újabb cigarettára gyújt, sorolja az egyéb beavatkozásokat. Közben megfordul a jó öreg Passattal, hogy a fotók elkészítését ne zavarja a szúró napsütés.
„A motor mindig megkapja, ami jár neki, friss olajat, szűrőt és persze a normális használatot. Nemrégiben le kellett cserélni a hátsó kerékagycsapágyakat és a jobb hátsó lengéscsillapítót, de ezenkívül szerencsére csak a kopó alkatrészek miatt kell babrálni. Akkoriban még masszív szerkezeteket építettek, kíváncsi lennék, hogy ilyen igénybevétel mellett mennyit bírna egy mai díszes típus!”
Így-vagy úgy, Tomasek György autója sok „csatát” megélt, s nem lennénk meglepve, ha egy későbbi találkozó alkalmával a 400-500 000. kilométer után is széles mosollyal kalauzolna körbe szeretett kombija körül.