Az idei TÜV-jelentésben a szervezet németországi vizsgabázisain elvégzett 8,8 millió műszaki vizsga tapasztalatait összegzik – a felmérésben szereplő 231 típus ennyi vizsgálaton esett át az elmúlt 12 hónap során. Kicsit javult a helyzet, hiszen amíg tavaly a vizsgált autók 21,2%-a bukott meg, az idén 19,9% ez az érték. Először történt meg a TÜV-jelentés 36 éves történelme során, hogy az abszolút győztes az életkor-kategóriákat is megnyerte: a Porsche 911-esről van szó, amelyet tulajdonosaik még a garancia letelte után is jellemzően márkaszervizbe vagy specialistához hordanak.
Németországban 9,4 éves az átlagos autó, ami alapján számítani lehet arra, hogy egyre rosszabbak lesznek a műszaki vizsgákon tapasztalt hibák, amíg 4-5 éves korban csak 10% az azonnali bukást okozó hibák aránya, addig a 10-11 éves korban már 28% ismétel.
A legtöbb hibát produkáló típus a Dacia Logan, amely a 2-3 éves korban már 14,6%-os bukási aránnyal rendelkezik, a 4-5 évesek között a Peugeot 206 vezet 28%-kal, a 6-7 évesek között pedig az első generációs Dacia Logan következik 30,9%-kal, a 8-9 éveseknél a Renault Kangoo/Chevrolet Matiz 37,1%-os bukási aránnyal vezet, míg a 10-11 éveseknél újra a Dacia Logan tör az élre 40,1%-kal.
A műszaki hibák közül a világítási problémákat emelik ki, ennek egyszerű az ellenőrzése is, mégis elmulasztják az autóvezetők. Az olajszivárgás mellett még a felfüggesztés (rugók/lengéscsillapítók) hibáit emelték ki.
A következő TÜV-jelentésben egyébként jelentős átrendeződés várható, mivel Németországban 2019. január elsejétől újra vizsgálni kell az autók kipufogógáz-összetételét a műszaki vizsgákon, 2021-től pedig a dízelek koromkibocsájtását is mérik.
A táblázatban a Hiba% a bukást okozó súlyos hibák arányát mutatja, az átlagos futásteljesítmény ezer km-ben értendő, kék vonal jelzi az egyes kategóriák átlagát.