Amikor arról van szó, hogy valaki el akarja adni az autóját, már nem akar pénzt költeni rá, de vannak olyan hibák, amelyek lehetetlenné teszik az értékesítést. Ilyenkor jönnek a trükkök.
A karosszériánál a küszöb egy üreges rész, újabban elég sok esetben már műanyag borítja, a régebbi autóknál kevés kivételtől eltekintve egyszerű (hajlított) fémlemez a külső része. Ha ez kilyukad, érdemes az egészet cserélni, de akinek nincs 30 ezer forintja egy ilyen műtétre, az fogja az újságpapírt, vagy épp csiszolóvásznat, odateszi a lyukhoz, a mögöttes üregbe meg purhabot fecskendez, ami megtölti a teret és bekeményedik. Ezt követően némi csiszolás és az elengedhetetlen fekete spray-vel való lefújást követően már úgy néz ki a küszöb, mintha új volna. De a taposólemezekkel is lehet trükközni, a legegyszerűbben építőipari bitumenes tömítővel rögzítik a lyuk fölé a lemezdarabot. Megtörtént, hogy az utas előtti lábteret popszegeccsel rögzített hólapáttal javították ki, formára passzolt, és nem jött be a hideg. Szintén kedvelt trükk az esetleges korábbi sérülés bagatellizálása. Így lesz az egykor kiflibe tört autó sérüléséből „a kerékpározó szomszéd gyermek végigkaristolta az oldalát” nevű sérülés, ami szintén újrafényezést követelt; szakember legyen a talpán, aki a belső burkolatok megbontása nélkül megmondja, mi az igazság – utóbbira nem szokott lehetőség/idő lenni egy normál adásvételnél.
A felfüggesztésnél sem kell feltétlenül pénzt költeni a javításra, ha oldalra húz az autó, a keréknyomások megfelelő korrekciójával el lehet érni, hogy a kormány egyenesen álljon és az autó is egyenesen menjen, nem kell feltétlenül futómű-beállításra költeni. A kerekek szemrevételezésénél az ember kitekert kormánnyal megnézi az elsőket, de a hátsóknak már csak a külső részét látja – az egyik oldalán kopott abroncsokat a megfelelő módon felszerelve (a belső peremhez kerül a lekopott rész) lehet megspórolni az új gumi vásárlását. A technikával már nem nagyon lehet kókányolni, mert a nem megfelelő javítással tényleg csak pár pillanattal lehet meghosszabbítani a látszatot. Egyedüli kivételnek a kézi kapcsolású váltó említhető, amely ha elkezd hangos lenni, a legegyszerűbben némi fűrészpor váltóolajba szórásával lehet lecsitítani. Ezzel még elgurul pár ezer km-t az autó, utána meg jöhet a váltócsere…
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!