Bőséges a hazai használt repertoár, körülbelül 120 eladó Fusiont találni. A kínálat zöme benzines változat, a dízelek közül pedig a kisebb 1,4-es TDCi-k (68 LE) dominálnak, az 1,6-osokból (90 LE) csak elvétve találni.
A legolcsóbb példányok nagyjából 750 000 forinttól érhetők el, míg a legdrágábbakért 2,2 milliót kérnek. Aki gázolajos változatra pályázik, annak minimum 900 ezret kell fizetnie. Vásárlásnál ajánlott a 2005 végén piacra lépett, frissített darabokat előnyben részesíteni. Ezek kabinja sokkal igényesebb, az átfésült típusok ráadásul kívülről is pofásabbak.
A Fiesta-alapok dacára családi autó a Fusion
A Fiesta-bázisra épülő Fusion szerény külméretei dacára belül meglepően tágas. A második sorban is elférnek felnőttek, a magas kasztni fórja a tetemes fejtér. Az egyterűs variálhatóság sajnos a lapjára hajtható jobb első ülésnél ki is merül, a hátsó támlák ugyan osztva dönthetők, de sínen tologatásról, kivehető ülésekről szó sincs. A műszerfal könnyen áttekinthető, nem túl ingergazdag, az anyagok kemények, az összeszerelés pedig néhol hagy kívánnivalót maga után. Persze egy Fusion leglényegesebb pontja a raktér: az alapesetben 335 literes poggyásztér közel szabályos oldalfalakkal határolt, mély üreg, ráadásul a csomagokat alacsony küszöbön kell átemelni. Ülésdöntést követően közel 1,2 köbméteres teret kapni, ez azért nem rossz.
A Fusion futómű-kormány-váltó kvalitásai a szegmens direktebb, sportosabb darabjai közé sorolhatók, azonban ezek ellenére sem valami nagy élvezet vezetni. A 80 lovas benzines nyomatéka szerény, leginkább közepes fordulaton húz értékelhetően, ráadásul a városi forgalomban iszákos. Az ülések oldaltartása elenyésző, a magas kasztni forszírozott kanyarokban érezhetően megdől, ugyanakkor a jóindulatú alulkormányozottság mindvégig kontrollálható.
A minőséggel akadhatnak gondok: a műanyagok zörögnek, könnyen törnek (támlareteszelés, kesztyűtartó-fogantyú, pulton lévő rekesz fedele stb.), a kormány/váltógomb bőrborítása gyorsan kopik, a lámpák beázhatnak, a szivargyújtó széteshet. Gyakran lötyögnek a külső díszlécek, a motorháztető nyitása pedig nem mindig lehetséges. Keresett alkatrész a kerékcsapágy, a lambda-szonda, a lengéscsillapító és motortartó bak. A dízelek hidegindítási gondokkal küszködnek, egyes típusokban a vízcsövek kidörzsölhetik egymást. Utóbbi esetben a csere és az érintett csőszakasz utólagos szigetelése oldja meg a problémát.
TETSZETT
– tágas raktér és kabin
– lapjára hajtható jobb első ülés
– magas üléspozíció
NEM TETSZETT
– visszafogott menetteljesítmény
– néhol slendrián kivitelezés
ÖSSZEGZÉS
Kellően kicsi, így városban is könnyű vele manőverezni, ugyanakkor belül meglepően tágas, a raktere is használható méretű. A műszerfal fantáziátlan, a műanyagok ridegek, ráadásul néhol az összeszereléssel is adódhatnak gondok, de a facelfit utáni példányoknál már jobb a helyzet.
Ford Fusion 1.4 16V (2008)
Összlökettérfogat: 1388 cm3
Hengerek/szelepek: S4/16
Max. teljesítmény: 59 kW (80 LE) 5700/perc
Max. forgatónyomaték: 124 Nm 3500/perc
Hossz./szél./mag.: 4020/1720/1530 mm
Tengelytáv: 2485 mm
Nyomtáv elöl/hátul: 1470/1445 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1070/535 kg
Csomagtér: 335/1175 l
Üzemanyagtank: 45 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 13,7 s
Maximális sebesség: 163 km/h
Város/országút/vegyes: 8,5/5,3/6,5 l/100 km
CO2-kibocsátás: 154 g/km
Évjárat/futásteljesítmény: 2008/117 219 km
Vételár: 1 490 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!