A Tiguan 2008-ban jelent meg a hazai piacon, és ebben a formában 2011-ig forgalmazták. A „használt” kínálat kb. 20 darabot számlál, a legolcsóbbakért 4,2, míg a legdrágábbakért 8,3 milliót kérnek. A benzinesek aránya 30%-ra tehető.
Az idősebb Volvo V70-esből nagyobb a felhozatal és kedvezőbbek az árak is, kb. 50 eladó példány keresi új gazdáját. A benzinesek kevésbé keresettek (kb. 20%), az árak 1,0 (2000) és 2,9 (2006) millió között mozognak. A kombik közül azonban alig 15 olyan példányra bukkanni (az XC70-esek nélkül), melyek AWD-hajtással rendelkeznek, ezek 1,2 milliótól indulnak, a sort pedig a 2 700 000 forintos V70-esek zárják.
Visszahívási akciók és minőségi problémák
A magasabb (+210 mm) és szélesebb (+10 mm) Tiguan a V70-es mellett óriásinak tűnik, pedig utóbbi 285 mm-rel hosszabb. A magasabb építésmódból adódóan a vezetőülésből jobb a rálátás a forgalomra, kényelmesebb a ki és a beszállás is. A raktér alaphelyzetben hajszállal kisebb, mint a Volvóé, azonban a tologatható hátsó ülések és az állítható dőlésszögű támlák jóvoltából ez az állás pillanatok alatt megfordítható. A VW kabinja steril, az anyagok mindenütt kemények, az összeszerelési minőség átlagos, rossz úton haladva a műanyagok vagy a napellenzők zörgése, ciripelése nem zárható ki. A rugózás kissé feszes, nyers a kátyúk tompítása.
A 2,0 literes dízel nem kiemelkedő, de elfogadható dinamikával mozgatja a testes kasztnit. A hozzá kapcsolt hatgangos Tiptronic váltót 2011-ben hétfokozatú DSG-re cserélték. Utóbbival javultak a menetdinamikai adatok és csökkent az átlagfogyasztás is, nem nagy ördöngösség 6 liter körüli értéket produkálni. A pörgetést kedvelő TSI benzinesek a sportosabb sofőröknek jelenthetnek alternatívát, de 2-3 literrel magasabb a naftaigényük. A német autóklub (ADAC) adatbázisa szerint a legtöbb Tiguan-lerobbanás lemerülő akkumulátorra, megzavarodó motorvezérlésre (TDI), turbóhibára, elduguló dízel részecskeszűrőre vagy beragadó elektromos rögzítőfékre vezethető vissza. Utóbbi gyakran nem old ki, a hiba szoftverfrissítéssel vagy a kézifékkábel cseréjével szüntethető meg. További gyenge pont lehet a töltőnyomás-szabályozó rendszer és az üzemanyagpumpa is. Visszahívási akció keretében ellenőrizték/cserélték a magasnyomású TDI üzemanyagpumpát, ugyanis annak falán anyaggyengeségre visszavezethető okok miatt nem zárható ki hajszálrepedések megjelenése. Az 1.4 TSI változatokat szoftverfrissítés miatt rendelték műhelyekbe. A Tiptronic váltóval előfordulhatnak kapcsolási zavarok, az üzemanyag szintjelzője pedig néha kiakad.
A Volvo első sora eszményien kényelmes, az ülések kiválóak, azonban hátul átlagos a férőhely. A csomagtartó a kedvező literadatok és a külméretek dacára nem elég nagy, egyszerűen túl lapos a roló alatti hely, a padlórekeszek pedig nehezen használhatók ki. Ügyes megoldás a felhajtható rögzítőlap, melyhez kisebb tárgyak, szatyrok fixálhatók. Az öthengeres dízel hangja kellemes, a hatfokozatú automatával karöltve harmonikus párost alkot. A D5-ösön 2005-ben csiszoltak, a teljesítményt 163-ról 185 lóerőre emelték, a nyomaték pedig 340-ről 400 Nm-re nőtt. A turbós benzinesek (2.0 T/180 LE, 2.5T/210 LE, T5/260 LE, R/300 LE) fürgék, különösen az R csúcskivitel képességei figyelemre méltók – a százas sprintet 5,9 másodperc alatt futja!
A tapasztalatok alapján a V70-es háklisabb, mint a Tiguan. Az ADAC autómentőit leesett turbócső, vezérlési gondok vagy bedöglő befecskendező rendszer miatt szokták értesíteni. Az önindító, az indításgátló, a gyújtáskapcsoló és a blokkoló kormányzár is sokszor okoz bosszúságot. Visszahívási akciókat a hűtőrendszer esetleges hibája és egyes futóműalkatrészek cseréje miatt rendeltek el. A futómű nem igazán tolerálja a mostoha körülményeket, egyes alkatrészek (pl. lengéscsillapítók, gömbfejek) élettartama nem túl hosszú. A nagy önsúly miatt a fékek kopása gyorsabb az átlagosnál, az automata váltó cseréje drága mulatság, ahogy a motor felújítására is szép summa kell. Figyelni kell az esetleges olajfogyasztásra, az ingadozó alapjáratra, az elkoszolódó légtömegmérőre, a hengerfejek állapotára és a kilazuló turbócső-bilincsekre.
A kabin minőségi képe vegyes, a műanyagok rögzítései megadhatják magukat (lógó ajtóburkolatok, elengedő ragasztás), a kárpitok a varrás mentén gyakran szétjönnek, a vékonyka bőrhuzaton pedig csúnya repedések jelenhetnek meg. A tetőablaknál sokszor tapasztalható szivárgás, ahogy a lámpaburáknál is.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért