A biztonságot abszolút előtérbe helyező fedett nagyrobogó a másfél évtizeddel ezelőtti bemutatkozást követően gyorsan megbukott, ám manapság már komoly érték a ritkaságokra fogékony piacon. Míg itthon alig találni néhány példányt, addig Németországban gazdag a felhozatal: a dolog hátulütője, hogy a viszonylag keveset futott (10 000 km alatt) C1-esek ára magas (2500-4500 euró), amire még rájön a behozatal és a forgalomba helyezés költsége – tehát felejtős a dolog. Nálunk inkább a karambolos példányokkal van gond: ezek olcsók ugyan, de a különleges és bonyolult Telelever felfüggesztés és az állványrendszer miatt ez nagyobb problémát jelent, mint egy normál motorkerékpár esetében (pl. ráfutásos baleset utáni helyreállítás).
István – meglehetősen hosszas keresgélés után – egy 2003-ban rendszámozott, 7700 kilométert futott, első magyarországi forgalomba helyezésű (Wallis) C1-esre akadt. Magánszemélytől vette 650 ezer forintért, ami még a kisebb (125 cm3) blokk ellenére is jónak számít, különösen, hogy az Executive felszereltség igen impozáns. Van ülés- és markolatfűtés, nyitható kabintető, olvasólámpa, ABS és plusz oldalsó légterelőprofil is, a zárható boksz már csak hab a tortán.
„NAPI 45 kilométeres Budakalász–belváros ingázáshoz kerestem gyors, praktikus nagyrobogót, így jött a képbe a C1-es – meséli kollégánk. – Szeretem, mert véd az eső ellen, nagyon jók a fékjei, van raktere, minőségi anyagok jellemzik, és nem utolsósorban, mert ingyenes a parkolás. Fekete pont jár viszont magas súlypontú tömegének (185 kg), kerregős motorhangjának, sután kemény hátsó rugózásának és az alkatrészellátásnak”.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!