A piacvezető Használtautó.hu statisztikái szerint az elmúlt hónapok drasztikus visszaesése után a júniusi keresési számok már a tavalyi eredményeken is túlmutatnak: a hirtelen növekvő kereslet arányosan elsősorban az 500 ezer forintnál olcsóbb használt autókat érinti. A vásárlókat nemcsak a személyes városi mobilitás felértékelődése, hanem a külföldi autós utazások elmaradása és a forint/euró váltószám is az olcsóbb használt autók felé tereli. Mindez pedig a kisebb áresés miatt az eladóknak is kedvezhet.
A kedvezőbb árkategóriájú használt autók iránti kereslet egyértelmű visszatérését mutatják a havonta 2,1 millió látogatót regisztráló Használtautó.hu keresési statisztikái. Ezek alapján továbbra is úgy tűnik, hogy március 18-a volt a hazai használtautó-piac mélypontja, ekkor az előző évi keresések felét sem indították el az oldalon. A vásárlók áprilisban kezdtek lassacskán visszaszivárogni, a keresések száma akkor 26, míg májusban már csupán 8 százalékkal maradt el az előző évitől.
Június eddig eltelt napjaiban pedig már az előző évinél csaknem 10 százalékkal nagyobb keresési számot is regisztrált a Használtautó.hu. Az 5 legkeresettebb, 500 ezer forint alatti modell pedig sorrendben a Volkswagen Golf, az Opel Astra, a Volkswagen Passat, a Ford Focus és a Škoda Octavia.
„A koronavírus utáni nyitásban világosan megfigyelhető, hogy aki teheti, inkább önállóan, autóval szeretne közlekedni. Ennek megfelelően nagyot nőtt az érdeklődés a legolcsóbb, 500 ezer forint alatti árkategória iránt, míg a vevők csaknem harmada továbbra is a 1,5 és 3 millió forint közötti használt autók közül vásárolna. A piac további alakulását nehéz megjósolni, ám az új autók piacán és az import tekintetében még egy újabb vírushullám nélkül is szinte biztosra vehető az éves szinten 10 százalék felett maradó visszaesés, és a hazai tulajdonosváltások sem fogják elérni a tavalyi év rekordszámú, 808 360 adásvételét” – fejtette ki Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.
Az autópiac ébredezését ezen kívül még az alábbi adatok is alátámasztják
Míg az új autóknál február és május között akadt, hogy 54,5 százalékos visszaesést is láthattunk, a használt autók forgalomba helyezéseinél túlvagyunk már a trendfordulón, vagyis lelassult a visszaesés (az áprilisi 42,5 százalék után májusban 38,7 százalékra). Májusban továbbá az áprilisinál csaknem másfélszer több hazai tulajdonosváltást rögzítettek, ami szintén biztató jel.