Aki gyakran jár sokadmagával és csomagokkal, annak a Vectra tűnik előnyösebb választásnak. Hiába hosszabb a Legacy (+70 mm), az Opel tengelytávolsága 30 mm-rel nagyobb, s ez bizony érződik belül. A tágasabb második sori lábtér örvendetes, de egyik modellben sem valami nagyvonalú a fejtér. A lapos Subaruban egészen egyszerűen kevés a hely, míg az ötajtós Vectrában a csomagtérajtó felső merevítése éppen frizuramagasságban csap le az utasokra – langaléták válasszák a magasabb tetővonalú kombikat! A Vectra belseje sallangmentes, ingerszegény, a Legacy egyszerű, logikus pultja barátságosabb.
A Vectra fél köbméteres csomagtartójával a 433 literes hátsójú Subaru nem vetekedhet. A japán modell fórja a precízebb kidolgozás, az állandó összkerékhajtás és a kellemesen duruzsoló boxermotor. Érdekes, hogy az 1,8-as, 122 lóerős Vectra egészen elfogadhatóan megy, ellenben a 165 lóerős Legacy produkciója – legalábbis a számadatok tükrében – nem valami lenyűgöző. Hiába a Subaru erőtöbblete, érzésre minimális a két autó közti menetdinamikai különbség.
Ami a használtpiaci árakat illeti, a C-generációs Vectrából (2002–2009) óriási a kínálat (kb. 360 db), az Opelek 40%-a kombi, 65%-a gázolajos. Az árak 900 000-től 4,5 millióig nyúlnak, a legolcsóbb dízelek 1,1 milliótól érhetők el. Legacyból (2002–2008) 30 darab keresi új gazdáját, az árak 1,9 és 4,7 millió között ingáznak, a legjutányosabb árú gázolajos 4,1 millióba kerül. Az eladó dízelek aránya 15, a kombiké 30%. Az Outback kivitelekből 15 darabra bukkanni, ezek ára 2,7-től indul, a sort a 6,1 milliósok zárják.
A széria vége felé megbízhatóbbak a Vectrák
Az utolsó Vectra-évjáratok sokkal üzembiztosabbak, mint a gyártás kezdetéről származó darabok – hozzávetőlegesen harmadára csökkent a panaszok száma. A gondok forrása lehet az akkumulátor, a generátor, a motorirányító szoftver és a befecskendező rendszer. A dízelek kipufogógáz-visszavezetésével, a turbófeltöltővel és a leváló turbócsővel is szép számmal akadnak hibák. Bosszantó a hatástalan xenonlámpa, az elromló tolatóradar, a hőfokjelző és a kapituláló szivargyújtó. Megkönnyítheti a pénztárcát az injektor, az üzemanyagpumpa, vagy éppen a levegőmennyiség-szabályozó cseréje is.
A gázolajosok részecskeszűrője hajlamos a dugulásra, kifogásolható a hűtőfolyadék tartályának slendrián tömítettsége, ahogy a kuplung rövid élettartama sem növeli az elégedettséget. További jellemző Vectra-problémák: rugótörés, nem megfelelő hengerfejtömítés és defektes automatikus váltó. A fedélzeti menürendszer kezelése körülményes, a műszerfalon pedig gyakran fals hibaüzenetek okoznak fejtörést.
A Legacy esetében kevesebb a fajsúlyos műszaki probléma, de azért nem zárhatók ki a kellemetlenségek. A 2010-es példányok egy részét például a kormányba épített kontaktspirál hibája miatt rendelték műhelyekbe, az átvizsgálás, indokolt esetben a csere időigényes, kb. 30-60 perc alatt végezhető el. A spirálprobléma működésképtelen vezetőoldali légzsákot és dudát eredményezhet. Az alacsony fordulaton erőtlen 2,0 literes benzineseket nem túl örömteli vezetni, ráadásul közepes fordulatszámon egyes változatok időnként fokozottan nyomatékszegénnyé válnak. Utóbbi jelenség gyorsítás, előzés közben nem elhanyagolható, kifejezetten balesetveszélyes!
A háklisan működő központi zárat a Legacy-tulajok zöme jól ismeri, néha csak a sokadik gombnyomásra lehet bejutni az autóba. Idegesítő a nyikorgó kuplungpedál, a beragadó váltó, csakúgy, mint a gyorsan kopó fékek és a lengéscsillapítók. Érdemes fokozottan ügyelni a vezérműszíj és a szervórendszer épségére. Az alapvetően gondos összeszerelés ellenére a kabinban menet közben hallhatók zörejek és nyikorgások. A gyári alaphifi hangzása a zenekedvelők számára soványka, a tulajok gyakran panaszkodnak a navigációra és a hamar csereéretté váló kipufogórendszerre.
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!