Használt Lineából (2007-től) körülbelül 70 darabot találni, az eladásra kínált példányok 35%-a dízel. Bár létezik 1,6-os Multijet (105 LE) is, az árérzékeny hazai piacon szinte kizárólag a gyengébb (90 LE) 1,3-asokra bukkanni. A Fiat árai 1,2 és 2,7 millió között mozognak. A korosabb Almera (2000-2007) vételárai természetesen mérsékeltebbek, a repertoár 550 ezertől indul és 1,7 millióig tart. Elvétve rábukkanhatunk gázolajos Nissanokra (kb. 20 db), a dízelpártiak Renault-eredetű 1,5-ös (82 LE) és 2,2-es dCi-k (112/136 LE) közül válogathatnak. Kedvelt változatok: dízel Linea, benzines Almera A Fiat jutányos áron kínált kis limuzinjából keresettek a dízelek. Az 1,3-as gázolajos 90 lóerős, maximális nyomatéka 200 Nm, de ezt a valóságban csak relatíve magas, 2500 körüli fordulatszámtól adja le. Vezetése éppen ezért darabos, nehezen indul meg, a jókora turbólyuk megszokást igényel. Ha belendült, már nincs vele gond, de sem a kissé slendriánul megvezetett váltó, sem pedig annak rövid áttételezése nem támogatja az agilis tempót. A futómű a maga nemében a sportosabb beállítottságúak közé sorolható, enyhén feszes, így a kanyarokban a vártnál kevésbé dől meg. A kormányzás túl könnyű, kevés visszajelzéssel szolgál.

A világos belső tetszetős, a raktér akár a pulton elhelyezett gombbal is nyitható A világos belső tetszetős, a raktér akár a pulton elhelyezett gombbal is nyitható

A kabin mérete négy főnek megfelelő, elöl a lehajtott hosszú könyöklő nehezíti a sofőr deréktámaszának beállítását, hátul pedig az ereszkedő tetővonal szab gátat a nyúlánkabbaknak. A raktér 500 literes, mely kulccsal, távirányítóval és a műszerfalon lévő gombbal is nyitható – legalábbis elméletben. Típushiba, hogy a pulton lévő gomb beragad, ahogy arra a hátsó zár is hajlamos, a távirányító pedig gyakran makacskodik. A váltószoknya hamar repedezetté válhat, az ajtózárak csavarjai pedig berozsdásodnak – ez nem szép látvány egy néhány éves autón. A futómű megsínyli a rossz utakat, a lengéscsillapítók, a szilentek és a kerékcsapágyak is a gyorsan kopó alkatrészek táborát erősítik. A tanksapka néha nehezen csukható, ahogy a biztonsági öv csatja is makacskodhat. Az alul nyomatékszegény dízeleknél a sok „csúsztatás” miatt gyakori a kuplungkopás, a tengelykapcsoló akár garanciaidőn belül is cserére szorulhat. A gyártó a 2008 júliusa és októbere között készült 1.4 8V változatokat esetleges üzemanyag-szivárgás miatt rendelte be átvizsgálásra.

Kényelmesek a Fiat első ülései, a második sorban is korrekt a férőhely Kényelmesek a Fiat első ülései, a második sorban is korrekt a férőhely

Az Almerán érezni, hogy egy generációval idősebb darabról van szó, de ez még nem jelenti azt, hogy szerényebbek a kvalitásai. A kabin a rövidebb tengelytáv ellenére hasonló méretű, mint a Lineáé. Egyedül a raktérversenyt nyeri egyértelműen az olasz ellenfél, a Nissan fara csupán 425 literes, ráadásul helyrabló lengőzsanérok nehezítik a pakolást. A támlák ugyan osztva dönthetők, de az átrakónyílás nagyon szűk. A pult kissé sivár, minden a helyén, de sem az elrendezés, sem az anyaghasználat nem hozza lázba az embert. Annak dacára, hogy idősebb konstrukció az Almera, dicséretes, hogy aktív első fejtámlák, dupla front-, valamint a felsőtestet és a fejet is védő oldallégzsákok óvják az utasokat. Hátul minden utasnak jut fejtámla és hárompontos biztonsági öv.

Tipikus japán belső, unalmas, viszont átláthatóságból jeles. A váltórudazatra érdemes figyelni Tipikus japán belső, unalmas, viszont átláthatóságból jeles. A váltórudazatra érdemes figyelni

Az 1,5-ös a modellfrissítés után 90 helyett immár 98 lóerős, a többletre pedig szüksége is volt a Nissannak. Az Almera ezzel a motorral kicsit bágyadtan mozog, ereje csak magas fordulatszámon jön meg, a váltó áttételezése hosszú, precizitása pedig nem üti meg a japán autókban megszokottat. A kasztni forszírozott tempónál hamar megdől, keresztbordákon pedig felüt, a csillapítás lehetne hatékonyabb is. Az ADAC statisztikái szerint az Almera-tulajok legtöbb esetben a lemerülő akkumulátor, az indításgátló, az indítómotor, a gyertyák, a generátor és a hibás főtengely-jeladó miatt szokták országúti segélyszolgálatukat értesíteni. Gyakran ingadozik az alapjárat, ezt általában a rossz légmennyiségmérő okozza.

Ha minden klappol az 1,5-ösöknél, azok akkor is meglehetősen iszákosak, nem ritka a 8-10 liter közötti átlag – ennél tartósan magasabb fogyasztás esetén a lambdaszonda lehet a hunyó. Az antenna gyakran bedöglik, az első lámpák izzófoglalata megolvadhat, a belső világítás néha bemondja az unalmast, de az ablakemelő kapcsolók is okozhatnak meglepetéseket. Bosszantó, ha a szétcsúszó kábelcsatlakozások miatt világít a légzsák műszerfali ikonja. Kinyomott kuplungpedál esetén – ha váltáskor recsegő hangot hallunk – a rudazat már a végét járja. Keresett alkatrész a kuplungszerkezet, a kerékcsapágy, a lengéscsillapító és a kormánymű tartozékai. Elvétve előfordulhat karosszériarozsdásodás, a csomagtérajtó és a tető peremrészei számítanak gócpontnak.

Oldallégzsákok lapulnak az első támlákban, a hátsó egészen szellős Oldallégzsákok lapulnak az első támlákban, a hátsó egészen szellős

A Nissan számos visszahívási akciót rendelt el, 2000-ben például a négyajtósok egyes szériáinál előfordult, hogy nem szakszerűen helyezték fel a gumikat, így azok a szerelés közben megsérülhettek – a csere a tulajoknak díjmentes volt. Egy évvel később szintén a szedánokat érintette a vezérműtengely hibás jeladójának kijavítása, ez a probléma még egyes 2004-es példányokon is visszaköszönt. Ebben az évben a dízelek vezérműlánc-feszítőjét is átvizsgálták, a 2003 januárja és 2005 szeptembere közötti gázolajosoknak pedig a töltőnyomásmérő jeladóját cserélték.

Az erősen emelkedő övvonal miatt a Lineával nehézkes parkolni, az Almera átláthatósága jobb Az erősen emelkedő övvonal miatt a Lineával nehézkes parkolni, az Almera átláthatósága jobb

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!