A menetpróba minden használtautó-vásárlás alapja, de már előre le lehet szűkítheti a kipróbálására érdemes autók sorát egy alaposabb, úgy 5 perc alatt elvégezhető átnézéssel. Egy használt autónál már a motor beindítása előtt is sok mindent megtudhatunk abból, ha tényleg alaposan végignézzük azt.
Egyenletesek-e körben az illesztési hézagok? Az olcsó rendberakáskor alkalmazott utángyártott karosszériaelemek gyakran igazításra szorulnak, ezt általában megspórolják a lakatosok, mivel az ügyfél se fizeti meg fáradozásukat. Narancsos-e a fényezés (gyári), vagy épp tükörsima (újrafújták)? Tapogassuk meg a kerékjáratoknál a peremet, gyakran belül már érezhető a korrózió, ami később kívül is megjelenik. Emelő híján elöl a kifordított kerék mögött tudunk az autó „alá” nézni, és megvizsgálni legalább az első felfüggesztést. Nem szabad sajnálni a a nadrágunkat, térdeljünk le az autó mellé és kukkantsunk be a küszöbök alá is – innen már látni, ha valamelyik hossztartó rohadt, vagy épp foltozott. Az összes ajtónál nézzünk be abba a résbe, ahol a zsanérok találhatók. Bolygatták az elektromos csatlakozást? Egyformák-e az összes ajtónál a csapszegek?
A kocsi hátuljánál érdemes alaposan szemügyre venni a pótkerékmélyedést, itt nem csak az esetleges karambolos sérülés nyomát lehet felfedezni, de ha beázás van hátul, akkor itt gyűlik össze a nedvesség. Az utastérben már nehezebb a szőnyegek-burkolatok alá nézni, ezek eltávolításához tapasztalat kell, hogy a megfelelő helyen pattintsuk le őket. Egy túlságosan merész mozdulat, és elpattan a fül, amelynek hiányában már nem tudjuk visszatenni a helyére a leszedett fedelet! Némi odafigyeléssel és pár perces átnézéssel megspórolhatunk egy menetpróbát, vagy épp remek alkupozícióba kerülhetünk, ha nem ijedünk meg a látottaktól.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!