A Fabia a klasszikus vonalat képviseli, formája, arányai, belső kialakítása pontosan azt hozzák, amit egy cseh-német koprodukciótól elvárunk. A kissé álmatag külső nem igazán lehengerlő, s a műszerfalra pillantva sem ver hevesebben a szívünk.
Ellenben könnyen áttekinthető a pult, a férőhely igazán korrekt, s hab a tortán, hogy a raktér is tágas. A Fabiában négy átlagos testalkatú felnőtt jól elfér, miközben a raktér sem pöttöm, kereken 300 literes. A kisebb tárgyak elhelyezését oldalsó rögzítőpanel könnyíti meg, a táskáknak akasztófüleket alakítottak ki, a merev kalaptartó pedig két állásban is fixálható. Az ülőlapok és a támlák osztva dönthetők, a hátsó 300-ról 1160 literesre bővíthető.
A Yaris vidámabb formája főleg a női szívekbe lopja be magát, a belseje is játékosabb. A központi kijelzőket középre helyezték, a második sor és a hátsó valamelyest szűkösebb a Skodáénál, viszont variálhatóságban többet kínál a japán típus. A hátsó ülések ugyanis sínen tologathatók, a támla dőlésszöge is állítható, az ülések lehajtása egyetlen kar meghúzása révén pofonegyszerű. A raktér 270 literesről 1085-re növelhető.
A Skoda a gyengécske és sokat fogyasztó háromhengeres benzinesekkel (1.2, 60 LE vagy 70 LE) nem ajánlott, sokkal inkább érdemes az 1,4-es motorra (86 LE) áldozni – az erősebb 1,6-osok (105 LE) nem jellemzők az itthoni kínálatra. Aki fiatalabb példányban gondolkodik, az jól járhat a turbós 1.2 TSI-vel. A dízelek közül nincs nagy választék, bár 1,9-es motorral (105 LE) gyártották a Fabiát, de nálunk ilyet nem találni, így marad a „traktorhangú” háromhengeres 1.4 PD TDI, mely 70 vagy 80 lóerős teljesítménnyel kapható. A modern és „felnőttesebb” járáskultúrájú 1.2 (75 LE) és 1.6 TDI (90 LE vagy 105 LE) aggregátok annyira újak, hogy még nem jelentek meg a használtpiaci kínálatban. A Yaris a pörgetést kedvelő 1,0 literessel (69 LE) városi használatra felel meg, az 1,3-as (87 LE) ereje azonban már sztrádán is elégnek bizonyul. Az 1.4 D-4D dízel 90 lóerejével könnyedén a vállára kapja az aprócska Toyotát, működési kultúrája megelőzi az 1,4-es dízel Skodáét.
ADAC-hibastatisztika: a közép mezőnyben
A Német Autóklub (ADAC) 2010-es hibastatisztikájában a kisautók kategóriájában a Fabia a 16., a Yaris pedig a 17. helyen tanyázik. A Fabiák esetében a legtöbb nem tervezett műhelylátogatást a hibás ablaktörlő rendszer, a kézifék, a motorvezérlés, a gyújtótrafó, a gyújtógyertyák és az indítómotor okozták. Nagyobb számban fordult elő gond az elektromos ablakmozgatással, a világítással és a rágcsálótámadások miatt eresztő hűtőcsövekkel. A Yarisnál az akkumulátor, az indítómotor, a generátor, a fényszóró és a blokkolásgátló berendezés tartozik a gyenge láncszemek közé. Szintén Toyota-betegség a defektes automatikus váltó, a gyújtás és a kuplung hibája, s azok a fránya nyestek egykét Yarisban is elrágják a hűtő- és klímacsövek valamelyikét.
A hazai tapasztalatok alapján injektorhiba, hengerleállás, katalizátorproblémák és a motorvezérlő komputer is okozhatnak bosszúságot a Fabia-tulajoknak. Az önindító, a motortartó bakok, a toronycsapágyak sem tartoznak az örökéletű darabok közé. Zavaró a Skodáknál a gyakori izzókiégés, egyes műanyag elemek zörgése, a háklis központi zár és a néha beázó csomagtérfedél. A rádió háttérvilágítása megszűnhet, a légzsákszenzor indokolatlan hibaüzeneteket generálhat, az ajtók pedig nehezen, szorulva csukódnak. Utóbbi hátterében általában a megereszkedett zsanérok állnak. A Yarisnál az ingadozó alapjárat, a kuplungszerkezet, az injektor és a légtömegmérő problémái jelenthetnek bosszúságot. Idegesítő, hogy a külső visszapillantó tükrök felől jól kivehető szélzaj hallatszik be a kabinba, az első ülések lötyögnek, néha még vázdeformálódás és törés is előfordul. A klímakompresszor, a külső hőmérséklet-érzékelő is beadhatja a kulcsot. Apróság, de nem illik egy Toyotához a magasságállítós biztonsági övek felől hallható nyekergés, ahogy az oszlopokról és az ajtókról leváló panelek képe sem.