Előkelő helyeken szerepel a használtautó-behozatali statisztikákban a Passat, azon belül is valószínűleg a dízelmotoros kombi a legnépszerűbb – nem véletlenül. Persze az adagolófúvókás négyhengeresek járáskultúrája kívánnivalót hagy maga után, de megbízhatóbbak a későbbi, keresztmotoros generációnál, a lényeg, hogy kerüljük a Siemens elektronikával felszerelt példányokat – több forrásból is ezt az információt kaptuk.
A fényképeken egy, az utolsó évből származó példány látható, 2,0 literes, 16 szelepes dízelmotorral, zömében német autópályákon lefutott 320 ezer km-es teljesítménnyel. Ebbol gond nélkül letagadhatna vagy 200 ezret, olyan jó állapotban van egyébként a karosszéria és az utastér. Az első lökhárítón látható két apróbb sérülés, belül szakadásmentes a kárpit, s a raktérpadlón sem látszik nyoma a használatnak. Amíg a konszern hasonló korú autóinál általános betegség a beltér műanyagjainak kopása, ezen a példányon nyoma sincs ilyesminek, egyedül a kormány bőrborításán látszik, hogy sokat markolta azt a sofőr(ök) keze, de az eladó nem kívánta rákölteni azt a pár tízezer Ft-ot, amibe az újrabőrözés kerülne. Ezt meghagyja az új gazdának, aki aztán akár újabb 300 ezer km-t is beletekerhet majd az autóba. A tapasztalatok szerint ezeknél az autóknál nem ritka a 600 ezer kilométeres futásteljesítmény elérése különösebb extra kiadás nélkül – persze a kopóalkatrészek cseréjéről nem szabad megfeledkezni, élen a vezérléssel, szigorúan betartva a csereperiódust. Az Audi típusokkal rokon, több lengőkaros első-hátsó felfüggesztés, különösen annak sok gumi alkatrésze nagyobb figyelmet kíván a hazai utakon, egyébként nem nagyon tudtak olyan hibákat felsorolni a megkérdezett autószerelők, amelyek jellemzőek lennének erre az autóra. Talán azt, hogy ha gond van az automatikus váltóval, bizony több százezer Ft-os kiadásra számíthat a tulajdonos.
A 2000-ben történt modellfrissítés keretében nem csak a megjelenést alakították át, de a korábban rengeteg problémával küzdő elektromos rendszert is megbízhatóvá tették. A teljesen cinkelt karosszéria miatt a korrózió nem téma, kivételt a karambolban sérült autók jelentenek. Az évek során sokféle motorral kínálták a Passat hosszmotoros változatát, amelyek közül egyértelműen az 1,9 literes dízel volt a legnépszerűbb, a magasabb fenntartási költségek miatt a 2,5 literes, V6-os TDI is a kínálat alján mozog, míg benzinmotorokból érdemes az 1,6 literesnél nagyobbat választani, ekkora méretű autónál nem fogyasztanak érdemben többet az 1,8-2,0 literes négyhengeresek, mert kevésbé erőlködnek. A hat- és nyolchengeres benzinesek ritkák, magas fogyasztásúak, a piacon csak elvétve találkozni velük. A piac beárazta a legnépszerűbb kombinációt, ami dízelmotort és kombi karosszériát jelent. Arra vigyázni kell, hogy rengeteg az eleve bontásra behozott példány, az ebből adódó olcsó alkatrészköltségek miatt karambolos autókat is helyreállítanak – nagy a kínálat, gyanús autó esetén álljunk tovább, napokon belül találhatunk egy, az igényeinknek-pénztárcánknak megfelelő példányt.
Piacmustra
Hatalmas a kínálat ebből a Passatból, úgy 750 ezer Ft táján kezdenek épkézláb autók megjelenni, de csak 1 millió Ft környékén lesz igazán széles a választék. Sok a még külföldi papíros autó, még több a frissen honosított példány. Döntően dízeleket kínálnak eladásra 200-300 ezer km-es futásteljesítménnyel.
A fényképeken szereplő autót 1,29 millió Ft-ért kínálják, és az eladó biztos benne, hogy el fogják vinni – még ha pár hónapot is kell majd várnia. Tapasztalatai szerint bőven vannak olyan vásárlók, akik elég hamar ráunnak a keresgélésre, és szívesen megfizetik az állapotot, amiért akár több száz km-t is hajlandók utazni – ez a Passat nemcsak jól néz ki, hanem műszakilag is rendben van. A honosítást követően egy időszakos szervizt kapott egy márkafüggetlen szervizben, ahol átvizsgálták, hibát nem találtak.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!