Manapság már sokéves autók esetén is elrendelnek visszahívásokat az autógyártók, az ilyen javításokat természetesen a márkaszervizekben végzik el, de ezen, tegyük hozzá ritka alkalmak kivételével is érdemes a használtautó-tulajdonosoknak felkeresniük ezeket a javítóműhelyeket. Ha másért nem, a rutin miatt. Egy márkaszervizben egy szerelő napi 4, heti 20, havi 80, évi 800 esetben javítja az adott márka típusait, ez idő alatt olyan rutinra tesz szert, amivel a „maszek” autójavítók nem rendelkezhetnek.
Ha nem olajcseréről van szó, hanem valami olyan munkáról, amely során például az utastér egyes burkolatait kell eltávolítani, biztosak lehetünk abban, hogy nem törik a rögzítő fül, az összeszerelés után nem fog zörögni az adott burkolati elem. Arról nem is beszélve, hogy a tapasztalat miatt gyorsabban elkészül a munka, és az olyan hibákat, amelyeket máshol csak többszöri javítás után tudnak elhárítani, a márkaszervizekben jó eséllyel elsőre megcsinálnak – rutinból.
Akinek számít, hogy időben elkészüljön a javítás, vagy karbantartás, annak is érdemes az importőrrel szerződéses kapcsolatban álló szervizbe mennie. Ezeknél ugyanis a kopó/fogyó alkatrészek mind raktáron vannak, nem kell a fővárosban pár órás, vidéken esetenként másnapi érkezéssel alkatrészt rendelni, és abban is biztosak lehetünk, hogy a megfelelő alkatrészt kapja az autónk. A márkaszervizekben az ügyféllel való kapcsolattartásra is nagy figyelmet fordítanak, telefonon, vagy e-mailben értesítik, ha elkészül az autója, de az esetleges késlekedést okozó problémáról is azonnal tájékoztatják.
Végül itt van az ár kérdése. Sokan drágállják a márkaszervizeket, de ezt is inkább megszokásból teszik, hiszen gyakran még arra sem veszik a fáradtságot, hogy legalább telefonon érdeklődjenek. Pedig az utóbbi években jelentősen levitték áraikat a márkaszervizek, a forgalmazók is különféle akciókat hirdetnek, arról nem is beszélve, hogy egy összetett javítást egy tető alatt el tudnak végezni a márkaszervizek. Egy karambolos javítás helyreállítása után rögtön az egyéb sérült alkatrészek cseréjét is elvégzik házon belül, ráadásul az ügyintézés terhét is leveszik az ember válláról. A legális szerviz-árakat nézve a független autójavítók sem tudnak sokkal kedvezőbb ajánlatot adni a márkaszervizeknél. Mindemellett a márkaszervizek betartják a javításokra, beépített alkatrészekre vonatkozó törvényben előírt garanciás feltételeket. Amíg egy „okosba” megoldott javításnál két héttel később már elzavarják az embert, hogy ez nem a mi hibánk volt, addig egy márkaszervizben a garanciaidő lejárta előtt egy nappal is helytállnak a munkájukért. Nem is beszélve olyan extra szolgáltatásokról, mint a helyszíni munkafelvétel, majd az autó házhoz szállítása a javítást követően, vagy a sofőrszolgálat, amikor a szerviből a kívánt helyre szállítják a megrendelőt, majd onnan a nap végén elviszik autójához. A várakozás idején adott ingyen kávén kívül ilyesmivel is kedveskednek egyes márkakereskedésekben az ügyfeleknek.
Cikkünk elkészítéséhez az Opel Di-Fer márkakereskedés nyújtott segítséget.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!