„Míg a korábbi években főként az idősebb, bizonytalan előéletű dízelautók jóval magasabb javítási költségeire vonatkozó fogyasztói tapasztalatok erodálták a fogyasztói bizalmat, másfél éve már a dízelbotrány és a nyugat-európai nagyvárosok közeljövőre tervezett behajtási tilalmai is jelentősen hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar autósok is egyre nagyobb arányban kerülik az ilyen dízel járműveket – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Ezt a hozzáállásukat vélhetően az sem fogja komolyan megingatni, hogy a németországi intézkedések előbb-utóbb 10-15 százaléknyi árcsökkenést okozhatnak ennél a járműfajtánál.”
Korábban a hazai vásárlók a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást tartották az autófenntartás legfontosabb paraméterének, ám mostanra az autóvásárlók szélesebb körében is tudatosultak a kockázatok: a magasabb szervizköltségek mellett a kilométeróra-tekerés gyakorisága is magasabb lehet ebben a körben, ami abból adódik, hogy a dízelautók futásteljesítménye átlagosan magasabb, mint a benzineseké. Ezért, bár bizonyára lesznek olyan árérzékeny vásárlók, akik lehetőséget fognak látni a használt dízelautók árának csökkenésében, jelentős változást ez a jelenleg zajló folyamatokhoz képest nem okoz majd.
A vásárlók preferenciáit jól mutatják a Jóautók.hu keresési statisztikái is. Az elmúlt félév során indított kereséseknek csupán 21 százaléka irányult dízel személyautókra, a benzines keresések aránya ennek háromszorosa volt. Azonban míg a korábbi években a dízelhajtás népszerűségének hanyatlása egyértelműen a benzines keresletet növelte, ma már az alternatív hajtású járművek is komoly vonzerőt jelentenek a dízelautóktól elpártolók egy része számára. A keresések 11 százaléka ugyanis már hibrid, további 6 százalékuk elektromos autókra vonatkozott.