Az ENSZ-nek nem tetszik, hogy a régi szennyező használt autók jelentős részét egyszerűen Afrikába exportálják, ezért több éves lobbimunkával elérték, hogy a Nyugat-Afrika országok szigorítsák az autóimport feltételeit. Tizenöt ország, köztük a legnagyobb piacnak számító Ghána és Nigéria is része az Ecowas (Economic Commission of West African States) nevű gazdasági közösségnek, amelyek 2021. január elsejétől egységes autó behozatali szabályokat vezetnek be.
Legalább Euro 4-es környezetvédelmi normát kell tudnia az autóknak, személygépkocsiknál 5 év, haszonjárműveknél 10 év lesz a felső korhatár – jelenleg 16 éves az átlagéletkora az EU-ból oda exportált autóknak, a környezetvédelmi teljesítményül nem éri el az Euro 4-es, jellemzően műszaki vizsga nélküli és/vagy sérült járművekről van szó. Az új behozatali szabályok értelmében ügyelnek majd a biztonsági berendezések meglétére és azok működőképességére, a katalizátor és a részecskeszűrő se hiányozhat.
A koronavírus előtti időszakban évi egymillió öreg autót exportáltak Afrikába kontinensünkről, ennek megszűnése az európai kereskedők számára költségnövekedést okoz, hiszen bevétel helyett kiadás keletkezik náluk (fizetniük kell majd az autók megsemmisítéséért), a keresleti oldalon a fiatal de megfizethető használt autók piacán új szereplő jelenik meg, ami áremelkedéshez vezethet.