Az autó előélete – állapotára pillantva – kalandos lehetett. A kilométeróra szerint kb. 270 ezret futott, azonban könnyen elképzelhető, hogy ez már egy „kozmetikázott” adat. A tulajdonos szerint ennek akár a duplája is benne lehet! Az autó számos helyen rozsdásodik, a motorháztetőn lévő rengeteg kőfelverődés pedig a tartós autópályázás velejárója. Persze ezt az autót nem nézegetni, hanem használni kell, ilyen egy 13 éves munkaeszköz, illúziók nélkül.
Ennyiért ez van, csodák nincsenek
A 306-os népszerű kombi (Break) kiviteléből közismertebbek a kisáruszállító változatok, azonban a háromajtósból is kínáltak furgont. Az oldalablakokat lemezbetétekre cserélték, kiszerelték a hátsó ülést, a raktér és az első sor közé pedig masszív rácsot építettek. A poggyásztér alját műbőr borítással látták el, az űrméret 640 liter, a terhelhetőség pedig 430 kilogramm.
A lemezbetétek belsejéről már levált a műanyag borítás, az elválasztó rács felső rögzítési pontjai pedig nemes egyszerűséggel kiszakadtak a plafonból. Az első sor egészen tűrhető, az ülések meglepően jó állapotnak örvendenek, nem úgy a kormány, mely olyan, mintha megrágták volna. Az autó két említésre méltó extrája a gyári Grundig kazettás magnó és a szervokormány. Légzsákról vagy klímáról ne is ábrándozzunk.
A motortérben egy szinte örök darab, az 1,9-es Peugeot szívódízel található. Az új korában 69 lóerős gázolajos szinte agyonüthetetlen, könnyedén el lehet vele mászkálni 5,0 literes fogyasztással, eddig két „hengerfejezést” leszámítva eseménytelenül telnek a napjai. Kényelmes utazótempója kb. 110 km/óra, ha nagyon kell, akkor megfutja akár a 130-at is, de ilyenkor már eszegeti az olajat. Érdemes a tömítések és a nívópálca csövének állapotát ellenőrizni, mert itt könnyedén szökhet a motorolaj. A váltó nem egy precíz darab, a meggyötörtebb darabok gyakran nehezen járnak a kulisszákban.
306-os tipikus betegsége a hibás befecskendezés, a háklis motorvezérlő elektronika és az ingadozó alapjárati feszültség. Utóbbi egyértelmű jele, ha például hidegen ingadozik a világítás, a fényerő összevissza ugrál – ez általában az üzemi hőfok eléréséig tart. A tükörlapok kilazulhatnak, s a kézifékbowden állapotára is figyelni kell. Az elektromos mozgatású ablakok és a beragadó indexkar sem az örök életű darabok táborát erősíti. Jó hír, hogy fillérekből karbantartható a 306-os, az alkatrészárak nem húzósak, az 1,9-es dízel pedig tényleg szerény étvágyú. Szóval A-ból B-be, árut és két főt mozgatni ideális és olcsó megoldás lehet még egy ilyen ütött-kopott Peugeot is.
Peugeot 306 Van 1.9 D
Összlökettérfogat: 1868 cm3
Max. teljesítmény: 51 kW (69 LE) 4600/min
Max. nyomaték: 125 Nm 2500/min
Hossz./szél./mag.: 4030/1680/1370 mm
Tengelytáv: 2580 mm
Saját tömeg/terh.: 1100/430 kg
Csomagtér: 640 l
0-100 km/h: 16,9 s
Max. sebesség: 161 km/h
Vegyes fogyasztás: 5,0 l/100 km
Évjárat: 2000
Vételár: 300 000 Ft
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!