A középkategóriás Macan szabadidő-autó teljesen új vásárlóréteg számára tette kívánatossá a Porsche márkát, Nagy-Britanniában például a vásárlók 75 százaléka hódítás más márkáktól, és ezek az ügyfelek annyira akarnak német autóba ülni, hogy a használt példányokért akár a listaár+25 %-ot is hajlandóak fizetni.
A problémát az jelenti, hogy világszerte erős a kereslet a modell iránt, és a nagy számok törvénye alapján a Porsche kevesebb jobbkormányos autót gyárt, aminek eredményeként legalább 8 hónap várakozási idővel kell számolnia annak, aki a szalonból akar a saját igényeinek megfelelő Macant vásárolni. Azok a szerencsések, akik meg hozzájutottak egy példányhoz annyi pénzt kapnak a használtpiacon egy-egy autóért, hogy azért már szívesen átülnek egy másik prémiummárka termékébe. Például a legolcsóbb Porsche Macan listaára extrák nélkül 43 300 font, a használtautók ára 47 ezer fonttól indul, a szalonautók 55 ezer fonttól indulnak, persze a gazdagon extrázott példányokért még többet kérnek.
Egyébként az se jelent alternatívát, ha netán átmegy a reménybeli Porsche Macan vásárló a konkurenciához, a hamarosan a kereskedésekbe kerülő Jaguar F-Pace szabadidő-autóra már most, a forgalmazás megindulása előtt akkora az érdeklődés, hogy rögtön 9 hónapos várakozási időre számíthat az, aki csak most adja be a megrendelését.
Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!