Összesen 24 millió újautó-értékesítést vizsgált meg az ISeeCars weboldal, egészen pontosan azt nézték meg, a vásárlók hány százaléka szabadul meg már egy éves korában autójától. Tizenegy olyan autót találtak, amelyeknél az átlagos 1,5 százaléknál jelentősen nagyobb mértékű az értékesítés már egy éves korban is.

A tizenegy típusból 6 német prémiumgyártmány, azon belül is négy BMW típus (köztük a 3-as és az 5-ös sorozat az első két helyen) és kettő Mercedes-Benz. Ez abból adódik, hogy ezek a márkák arra ösztönzik a márkakereskedőket, hogy állítsanak forgalomba új autókat, amelyeket aztán még egy éves koruk előtt szalonautóként értékesítenek jelentős árkedvezménnyel – de nem minden esetben. A listát vezető BMW 3-asnál például jellemzően alacsony felszereltségű autóktól szabadulnak meg a vásárlóik, akik aztán egy másik, de több extrával rendelkező 3-asra váltanak.

Érdekes, hogy a rétegmodellnek számító Subaru WRX-nél is magas az újraértékesítés 1 éves korban, miközben annál az átlagos 12,7 százalékos értékvesztésnek alig a fele realizálódik.


Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!