Nem elég, hogy az akkumulátoros-elektromos autók nagyon drágák a hasonló méretű/tudású belső égésű motorral hajtott ellenfeleikhez képest, azok értékvesztése is átlag feletti: három évesen új árának mindössze 20,2 százalékát éri egy ilyen autó. Ezt is beleszámítva azért már árnyaltabb a kép, amikor arról van szó, hogy alacsonyabbak az üzemeltetési költségek a hagyományosnál.
Mindez a CAP Automotive kutatásából derül ki, akik 2013 októberéig bezárólag vizsgálták meg a tényleges adásvételek során fizetett vételárakat Nagy-Britanniában. Eszerint egy elektromos autó három éves korában új értékének 20,2 százalékáért cserél gazdát, ilyenkor egy benzines 43,6 százaléknál tart, egy dízel 44,7 százaléknál, legjobban a hibrid tartja az árát 45,3 százalékos maradványértékkel. Kategóriára lebontva százalékosan a szuperautók veszítik a legkevesebbet, igaz, pénzben kifejezve ez azért igen nagy bukás, második helyen a szabadidő-autók állnak.
Maradványérték 3 év után
Szuperautó 53.5% (-£74,081) Szabadidő-autó 53.0% (-£14,367) Luxusautó 52.8% (-£103,980) Sportkocsi 49.8% (-£27,342) Kabrió 47.2% (-£16,844) Nagyautó 45.6% (-£19,406) Városi autó 44.4% (-£5,973) Miniautó 44.3% (-£8,336) Alsó középkategória 42.3% (-£11,455) Felső középkategória 41.9% (-£15,163) Egyterű 39.7% (-£11,994) Kupékabrió 39.3% (-£18,516)
Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!