Állandóan az aktuális Golf-szériához mérnek minden alsó-középkategóriás újdonságot, de vajon a megbízhatóság terén is példát mutat riválisainak a VW? Rögtön kerítettünk mellé egy kemény ellenfelet, a prémiumligában játszó BMW 1-est.
A bajorok modellje vezetési élménnyel, hátsókerékhajtással és markánsabb vételárakkal dicsekedhet. A racionális vásárlóknál viszont többet nyom a latban a VW tágasabb kabinja, nagyobb raktere és mérsékeltebb fogyasztása.
Megbízhatósági statisztika: a BMW 1-es vezet
A BMW 1-es széria megelőzi a VW Golfot a német autóklub (ADAC) megbízhatósági statisztikája szerint. A 2007-es összesítés alapján az 1-es az első, míg a Golf a hatodik helyen tanyázik. A BMW 2008-ban a negyedik helyen szerepelt, 2009-ben a harmadikon, míg 2010-ben ismét az elsőre ugrott. A Golf idevágó adatai (ebben már benne vannak a VI. generáció értékei is) a megfelelő sorrendben: ötödik, ötödik és hetedik helyezés. A BMW-nél hibaforrás lehet a rövid idő alatt lemerülő akkumulátor, a benzinesek motorvezérlése, a többféle gyújtáshiba (különösen 2004-es évjáratoknál), a főtengely, a vezérműlánc és a légtömegmérő problémája. Utóbbi kettő a 2005-ös változatoknál jelentkezett kiugró számban. Visszahívás keretében orvosolták a vezérműszíj szakadásához vezető generátorhibát (118d és 120d), a teljesítményvesztést, valamint a hangos működést okozó befecskendező rendszeri problémát.
A tulajok gyakran elégedetlenek a csupán átlagos vetítőerejű fényszórókkal, a xenonlámpák sokkal hatásosabbak. A dízelek fogyasztása a hideg beálltával az átlagosnál jobban megugrik, a CD-lejátszó pedig elnyelheti a behelyezett lemezt. A rideg defekttűrő abroncsok rossz úton markánsan ráznak, ami nincs jó hatással a rugózásra, hiszen a futómű hangolása eleve sportosan feszes. A peres köpenyű óriási felnikkel szemben érdemes az adott motorizáltság mellé társított legkisebb kerekeket és a ballonosabb gumikat előnyben részesíteni. Bosszantó az elállítódó futómű miatti féloldalas gumikopás, a sorozatos izzókiégés és az ablakspricni néha szétjövő vezetéke is. A töltőlevegő-hűtő csöve megrepedhet, a dízeleknél pedig két szervizperiódus között néha szükségessé válik a motorolaj pótlása.
A Golfoknál összességében több probléma megjelenésére lehet számítani. Az ADAC adatai szerint visszatérő VW-betegség a jelentős olajfogyasztás, mely a benzines változatoknál 2004-ig, a dízeleknél pedig 2005-ig öltött rendellenes mértéket. Gyenge pont a motorvezérlés (2003-ig), a rágcsálók „jóvoltából” keletkező hűtőcsőszivárgás, a nem megfelelő minőségű kuplungszerkezet (2003-ig) és a háklisan működő elektromos ablak. A gyakori indítási nehézségek mögött általában gyertya- és kormányzárproblémák húzódnak. Nem várt esemény a tömítetlen hűtőpumpa és a defektes üzemanyagpumpa miatti kényszerpihenő. A generátor, a turbófeltöltő és a motorházfedél hibái (deformálódó zárszerkezet) sem éppen kellemesek. Visszahívási akció részeként orvosolták a tömítetlen dízel tandempumpát, a kettős tömegű lendkerék és a kuplungszerkezet hibás duóját, továbbá a gyenge vagy éppen hatástalan fűtés problémáját. Nem ritka a gyújtótrafó, a klímakompresszor és a kormánymű hibája sem.
Az adagolófúvókás PD TDI dízelek járáskultúrája kifogásolható, hangosak, alapjáraton jelentős vibrációt bocsátanak ki, elindulásnál a nagy turbólyuk miatt könnyű velük lefulladni. Apróbb meghibásodások is akadnak szép számmal: hatástalan központi zár, kapituláló elektromos ablakmozgatás, zörgő kalaptartó és kesztyűtartófedél, valamint nyekergő, lötyögő szellőzőrostélyok. A világításkapcsoló tönkremehet, a motorborítás leválhat, a rádió komplett fejegysége cserére szorulhat. A szokásos VW pontokon (ajtóbehúzók, ablak- és világításkapcsolók, kormány, váltógomb) a Golfoknál is kifényesedik, rövid idő elteltével lepereg a műanyag borítás. Érdemes megjegyezni, hogy a jobban felszerelt Golfok belseje néz csak ki gusztusosan, a szerényebb kivitelű példányok egyszerű fülkéje, rengeteg műanyag felülete lehangoló lehet.