Októberben 5,4 százalékkal több új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, mint egy évvel korábban, az év első tíz hónapjában 24,2 százalékos volt a növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu a DataHouse Kft. adatai alapján.
Októberben 10 ezer 923, az első 10 hónapban pedig 115 ezer 549 új személygépkocsi került forgalomba. Az MGE közleményében kiemelte, hogy az októberi eredményeken látszik a szeptemberi szerény visszaesés utáni piaci helyreállás trendje, így a piac nagy valószínűséggel a hátralévő három hónapban behozza az emelt előrejelzéshez képest szerény elmaradását. Az MGE szerint egész évben 142 ezer új személygépkocsit helyeznek fogalomba.
Meszlényi Dániel, a Meszlényi-Autó marketing- és PR-vezetője lapunknak elmondta, az országos trendhez hasonló növekedést tapasztalnak, és valamivel több SUV kategóriájú autót adnak el, mint korábban.
– A családi autók is népszerűek, és több benzinmotorral szerelt járművet adunk el, mint dízelt, ez utóbbit jellemzően a cégek keresik – árulta el Meszlényi Dániel.
A használt autók forgalma is rekordot dönthet az idén Magyarországon – prognosztizálja a Das WeltAuto az első háromnegyed év adatai alapján. Az MTI-hez eljuttatott közleményében a cég a Datahouse adatait idézve ismerteti: az idén január és szeptember között közel hatszázezer használt autó került új tulajdonoshoz, 13,7 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában. Megjegyzik: a használtautó-import ugyanakkor lejtmenetbe kapcsolt, az idei harmadik negyedévben 2,4 százalékkal kevesebb – összesen 40.902 darab – használt kocsit hoztak be az országba, mint egy évvel korábban, hat év után ez volt az első negyedév, amikor visszaesett a behozatal.
Az idén átírt járművek 77,5 százaléka tíz évnél idősebb volt, az ötéves vagy annál fiatalabb kocsik aránya pedig mindössze 12,8 százalék – hívja fel a figyelmet Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, rámutatva: az emberek túlnyomó része továbbra is készpénzre vesz autót, és alapvetően rövid távra keres megoldást. A hazai autóállomány átlagéletkora közel tizennégy év – figyelmeztetett. Kitért arra, hogy a dízelautók iránti kereslet tapasztalataik szerint az elmúlt időszak negatív hírei ellenére nem csökkent, mivel korlátozásokat csak a régi, Euro IV, illetve Euro V kibocsátási norma szerinti autóra vezetnek be néhány nyugat-európai nagyváros belvárosában.
A Békés megyei szereplők elmondása alapján is növekedett az eladott használt autók száma. A békéscsabai Autó Dual ügyvezetője, Bernát Ferenc elárulta, nagyságrendileg 10-15 százalékkal növekedett az autóértékesítés a tavalyi évvel összehasonlítva. Elmondása szerint, vevőik főként a kis- és középkategóriás, minőségi, garanciális járműveket keresik, melyeknél ismert a szerviztörténet és ellenőrzött a múlt. A dízel- és a benzines autók eladásaiban, arányaiban nem tapasztalnak változást, előbbiek továbbra is keresettek a vevőik körében.
Autóértékesítés számokban
A DataHouse adataiból kiderül, az új autóknál a legtöbbet Suzukiból adtak el az év első tíz hónapjában, összesen 16 ezer 387-et, a márka piaci részesedése 14,2 százalék. Fordból 11 ezer 518, míg Škodából 10 ezer 338 kelt el ugyanebben az időszakban. A magyarországi használtautó-piacon az Opel 13,5 százalékos részesedést hasított ki kilenc hónap alatt 77 ezer 168 autóval, a második 9,9 százalékos részesedéssel a Volkswagen, ebből 56 ezer 824 cserélt gazdát, a harmadik legnépszerűbb márka pedig a Suzuki lett 56 ezer 739 autóval.