Tavaly a kijárási korlátozások miatt jelentősen csökkent az autóhasználat Németországban, az ADAC sárga angyalai a 2019-es évhez képest mintegy 10%-kal kevesebb bevetést teljesítettek. A sokat parkoló autók miatt még a megszokottnál is több problémát okoztak a lemerült akkumulátorok, amelyek már a hibák 46,3%-áért felelősek (2019: 41,8%). Az idei statisztikában 25 autómárka 109 modellsorozatát értékelték, olyanokról van szó, amelyek tavaly 3 és 10 év közötti korúak voltak és legalább 10 000 volt belőlük forgalomban Németország útjain, a hibák között nem vették figyelembe az emberi mulasztás (kifogyott az üzemanyag) vagy a külső tényező (gumidefekt) által okozott problémákat. 40 modellsorozat bizonyult megbízhatónak, 16 számít megbízhatatlannak.
A legrosszabbnak a 10 éves Kia Ceed bizonyult ezer autóra vetítve 52,7 problémával, az akkumulátor mellett az önindító, az üzemanyag-szivattyú, a vezérműlánc és a gyertyák okozzák a legtöbb problémát. A Hyundai i20-asnál az akkumulátorok mellett a gyújtáskapcsolók felelősek a legtöbb meghibásodásért, a Seat Alhambra/Volkswagen Sharan esetén már fiatal autóknál is gondot okoz a kipufogógáz-visszavezetés és az AdBlue befecskendezés. A Smart Forfour esetén már fiatal korban is extrém sok gondot okoznak az akkumulátorok, az Opel Insignia, Nissan Qashqai, Ford S-Max és Renault Kangoo is problémásak, az utóbbi kettőnél az elektronikai rendszer okozza a hibákat.
A német prémiumautók bizonyultak a legjobbnak az ADAC statisztikája szerint – érdemes megemlíteni, hogy sok esetben az ingyenes gyári segélyszolgálatot hívják ezen autók tulajdonosai, és így a problémák nem jelennek meg az ADAC-nél -, az Audi A3, A4, A5, Q3 és Q5 remekel, az A1-nél gyújtókábelek, a Q5-nél befecskendező-fúvókák problémásak. A BMW-nél az 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, X1, X3 és Mini mind kitűnően szerepelt. Kicsit ezek mögött áll a Mercedes-Benz kínálat, az A-, CLA-, GLA-, C-, GLC-, és GLK-osztálynál a gyújtáskapcsoló és az önindító rendetlenkedik néha. Meglepően jól szerepelt az ADAC statisztikájában a Fiat Punto és a Dacia Sandero, amelyek még öreg (10 éves) korukban is kevés hibát produkálnak. A feltűnésmentes autók közé tartozik a Seat Ibiza, Škoda Fabia és Volkswagen Polo, illetve a Volkswagen Golf.
Idén először a villanyautókat is külön kiértékelte az ADAC, nem meglepő módon ott is az akkumulátorok, mármint a 12V-os akkumulátorok okozzák a legtöbb problémát, a hibák 54%-áért ezek feleltek; ezeknél az autóknál legtöbbször a zárak/kilincsek se működtethetőek, ha lemerült az akkumulátor, ami a segítségnyújtást is megnehezíti. A villanyautó-specifikus részegységek, úgymint nagyfeszültségű akkumulátor, hajtómotor vagy fedélzeti töltő mindössze a problémák 4,4%-áért felelt. Az ADAC azért megjegyzi, hogy a villanyautók még nagyon fiatalok, hosszú távú tapasztalatok még nincsenek ezekkel.