Mintegy 15 millió, az elmúlt két évben elvégzett műszaki vizsga (Hauptuntersuchung) adatait összesítette a Dekra, amely alapján elmondható, hogy nem az autó életkora, hanem annak futásteljesítménye, tehát elhasználtsága határozza meg, mennyi meghibásodásra számíthat a használtautó-vásárló. A használó hanyagságából adódó hibákat (például rossz ablaktörlő, kopott abroncsok) nem vették figyelembe, csak a műszaki jellegű problémákat. Három futásteljesítmény-kategóriát állítottak fel (0-50 ezer km, 50-100 ezer km, 100-150 ezer km), ezeken belül vizsgálták az autókat. A DMI nevű hibaindex azt mutatja, hány autó volt hibátlan 100-ból, tehát minél nagyobb a szám, annál jobb a problémamentes autók aránya.

Az abszolút első helyet az Audi A6-os szerezte meg 94,6-os hibaindexszel, ami a nagy- és luxusautók kategóriájában is nyerni tudott. A kisautóknál a Honda Jazz (74,6) bizonyult a legjobbnak, a kompaktoknál a BMW 1-es sorozat (86,3), a középkategóriában a Volvo S60/V60 (89,4). A sportkocsiknál a Magyarországon gyártott Audi TT (81,1) lett az első, a szabadidő-autóknál az Audi Q5 (89,3), az egyterűeknél a Ford C-Max (80,0), a kisteherautóknál a Mercedes Vito/Viano (67,0), míg a transzportereknél a Renault Master (63,0).

A Dekra összesen 500 gépjárműtípust nézett, ezen belül akkor jött létre DMI-mérőszám, ha az adott futásteljesítmény-kategóriában legalább 1000 autót vizsgáltak meg partnerei. Három évnél fiatalabb autókat nem vettek számításra, ezeknél gyakran még garanciaidőn belül történik a műszaki vizsga, így az esetleges hibákat is a gyártó javítja. A sokat futott vagy öreg autók azért nem szerepelnek a Dekra felmérésben, mert azoknál a használattal arányosan emelkedik a hibák száma, ami természetes folyamat. A http://www.gebrauchtwagenreport.com/ weboldalon lehet megtekinteni az idei eredményeket.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!