Főleg zalai gazdák pöfögtek el masináikkal, ám érkezett MTZ traktor a Pannonhalma melletti Sokorópátkáról, egyedi kivitelű szerkezet a Kapuvárhoz közeli Babótról is. A találkozó ötletgazdáinak és szervezőinek egyike, a botfai Jakab Dávid gyerekkorában jegyezte el magát a gépekkel. A találkozóra Blue Bear névre hallgató, 28 lóerős Steyer traktorral érkezett, de az otthoni műhelyben hamarosan életre kel egy közel 70 éves Hofherr traktor is. Ez utóbbi típus gyönyörű példányát hozta el Varga Béla. Mint elmondta és bemutatta: a 6,8 literes, egyhengeres, kétütemű dízelmotor indításához az izzófejet petróleumlámpával kívülről kellett felhevíteni.
A háború utáni években a Vörös Csillag traktorgyárban 22 ezer példányban készült, 35 lóerős gép egy nap alatt, kettes ekével 20 centi mélyen 0,42 hektárt tudott felszántani. Emellett cséplő- és aratógép meghajtására is alkalmas volt, az országúton pedig akár a 35 km/h-s sebességet is el tudta érni.
A fiatalabb korosztályt képviselte a gyári újnak látszó meggyszínű Dutra UE28, ami 1963-ban gördült ki a gyár udvarából. Sok-sok év szolgálat után a rozsda kezdett elhatalmasodni rajta, de a petrikeresztúri 20 éves Nagy Péter Félix közel félévi munkával megmentette. A legendás magyar Dutrákból több is érkezett a Válicka-rétre, és találkozhattunk Hanomaggal, Kramerrel, Belarusszal, no meg sokféle más típussal és egyedi gyártású masinával is. A déli harangszóra indult menet Botfa és Zalabesenyő utcáin végigvonulva mutatta be a magyar mezőgazdasági gépek múltját.